Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2015

Akcent nr 4 (142) 2015

Akcent nr 4 (142) 2015

Serce i krew. Antologia nowej liryki serbskiej w przekładach Miłosza Waligórskiego. Opracował Jarosław Wach

Serce i krew. Antologia nowej liryki serbskiej
w przekładach Miłosza Waligórskiego.
Opracował Jarosław Wach

SPIS TREŚCI

Urszula Kozioł: wiersze
Piotr Nesterowicz: Drzazga (lubelski apokryf)
Krzysztof Kuczkowski: wiersze
Jarosław Nowosad: opowiadania
Krzysztof Lisowski: wiersze

Dwugłos o poezji konkretnej:

Łukasz Marcińczak: Poezja gimnastyczna
Anna Mazurek: Muzeum uwolnionego słowa. O „księdze miasta”Gerharda Jürgena Bluma-Kwiatkowskiego

Konrad Sutarski: wiersze
Danuta Gil-Łowkis: Czerń
Dariusz Szymanowski: wiersze
Anna Augustyniak: O kwestii żydowskiej w piśmie i życiu Mieczysława Grydzewskiego
Joanna Vorbrodt: wiersze
Joanna Clark: Wuj Zbych
Kenneth White: Tańczące żurawie
Tadeusz Zawadowski: wiersze
Jan Władysław Woś: Louvain. Fragmenty dziennika z 1969 r.

PRZEKROJE

Poeci, poeci…

Karol Maliszewski: „Pobłogosław wierszowi w ten upalny dzień” [Jacek Łukasiewicz „Rytmy jesienne”];
Małgorzata Rygielska: Pochwała życia [Grażyna Zambrzycka „Niewidzialny zapaśnik”];
Edyta Antoniak-Kiedos: Jak ukryć ckliwość? [Danuta Agnieszka Kurczewicz „Żarówki gasną pod ziemią”];
Anna Spólna: Coś małego, coś ważnego [Jacek Podsiadło „Przez sen”];
Zbigniew Chojnowski: Rodowód ułomnego człowieczeństwa [Małgorzata Skałbania „Szmuctytuł”];
Ewa Dunaj: Kto chodzi spać do rzeki? [Rafał Rutkowski „Chodzę spać do rzeki”];
Iwona Gralewicz-Wolny: „Poeta współczesny szedł tędy” [Wojciech Dunin-Kozicki „Umysł na posyłki i wiersze na przechadzki”]

PLASTYKA

Lechosław Lameński: Maksymilian Snoch – esteta i wizjoner w świecie grafiki

FILM

Mariusz Koryciński: Schodami ruchomymi na Cerro Torre

W ZWIERCIADLE GATUNKU

Justyna Tymieniecka-Suchanek: Prawosławna „teologia zwierząt” wobec tradycyjnej humanistyki. Przypadek Tatiany Goriczewej

KONTEKSTY

Iwona Hofman: Szczebrzeszyn: przeżywanie literatury. I siebie…
Jarosław Wach: „Goście Akcentu” w Teatrze Starym – kolejna odsłona

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Kwiaciarka

SZTUKA SŁUCHANIA

Magdalena Jankowska: Popis krwi

CZYTANIE PETERSBURGA

Ewa Dunaj: Szczęście

NOTY

Katarzyna Mazur: Ciche życie. Wokół nowego cyklu wystaw Jerzego Tyburskiego
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Z Pankiem przez zaułki międzywojennego Lublina
Bolesław Lutosławski: Witold Lutosławski. Kompozytor i dyrygenci
Grzegorz Józefczuk: Co gra w duszy dominikaninowi z ulicy Złotej

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.