Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Zofia Kopel-Szulc

Wernisaż wystawy grafiki Zofii Kopel-Szulc i Henryka Szulca w Galerii Test w Warszawie (1992). Na fotografii autorzy wystawy: córka Dorota, Henryk Szulc, Zofia Kopel-Szulc i redaktor Wiesława Wierzchowska.

Wernisaż wystawy grafiki Zofii Kopel-Szulc i Henryka Szulca w Galerii Test w Warszawie (1992). Na fotografii autorzy wystawy: córka Dorota, Henryk Szulc, Zofia Kopel-Szulc i redaktor Wiesława Wierzchowska.

Zofia Kopel-Szulc – absolwentka Wydziału Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1962). Uprawia grafikę artystyczną, rysunek, grafikę wydawniczą, plakat, grafikę książkową (ponad tysiąc projektów okładek). Kilkadziesiąt plakatów i okładek zaprojektowała wspólnie z mężem – grafikiem Henrykiem Szulcem (zm. w 1992 r.).
Liczne wystawy zbiorowe za granicą, m.in.: Paryż, Flensburg, Moskwa, Leningrad, Praga – „Współczesna Grafika Polska” (1971-1973), Paryż – Sorbona – Trzej artyści z Polski (1972), Paryż – Galeria l’Abbaye – „Laureaci Wystawy Stypendystów Rządu Francuskiego” (1972), Barcelona – Międzynarodowy Konkurs im. J. Miró (1972), Miluza, Lille – Młoda Grafika Polska (1972), Madryt – Międzynarodowe Biennale „Sport w sztuce” (1973), Menton – Międzynarodowe Biennale Sztuki (1974), Lyon, Bordeaux – Polska Sztuka Współczesna (1975), Monte Carlo – Międzynarodowa Wystawa Sztuki (1977), Argentyna – Współczesna Grafika Polska (1980), Paryż – Salon Art Sacre (1980), Paryż – Salon des Nations (1984), Berlin – Kolor w Grafice (1987), Fribourg, Pleven – Grafika Lubelska (1988), Riom – Międzynarodowe Biennale Owerni (1989), Bruksela – European Art. Gallery – Artyści Warszawy (1990), Cadagues – Hiszpania – 10 Mini Print International (1990), Toulouse, inne miasta – BEC 91, 5. Międzynarodowe Biennale Grafiki Współczesnej (1991), Hamburg – „Tu i tam” Wystawa Sztuki Polskiej (1995), Norymberga – Międzynarodowe Triennale Grafiki (2000).
Wystawy zbiorowe w kraju, m.in.: Kraków – Międzynarodowe Biennale Grafiki (1970, 1974, 1976), Warszawa – Ogólnopolskie Wystawy Grafiki (1976, 1978, 1981), Wrocław – Międzynarodowe Triennale Rysunku (1978), Warszawa – Zachęta – Festiwal Sztuk Pięknych (1978), Toruń – Kolor w Grafice (1982, 1985), Warszawa – Międzynarodowe Biennale Plakatu (1986), Lublin – „Metafora 88” (1988), Kraków „Primum non nocere” – Wystawa Sztuki Współczesnej (1989), Poznań – Międzynarodowe Targi Sztuki (1990), Lubaczów – I, II Triennale Rysunku Współczesnego (1993, 1996), Lublin – V Międzynarodowe Triennale Sztuki – Majdanek ’97 (1997), Warszawa – VIII Salon Plakatu Polskiego (1997), Kraków – Międzynarodowe Triennale Grafiki (2000), Wrocław – Międzynarodowa Wystawa Rysunku (2000), Wrocław i inne miasta – Międzynarodowy Konkurs Rysunku (2003-2005), Warszawa – Ogólnopolska Wystawa „Nowe Otwarcie” (2012).
Wystawy indywidualne, m.in.: Warszawa – Galeria Kordegarda (1971), Nicea – Akademia Sztuk Pięknych (1972), Paryż – Galeria Degasches (1975), Wałbrzych – Galeria BWA (1975), Montreal – Galeria Signal (1976), Białystok – Galeria BWA (1976), Nyirbator – Węgry – Muzeum (1978), Hamburg – Galeria Insel (1979), Namur – Belgia – Centrum Spotkań (1983), Villeneuve-d’Ascq – Francja – Centrum Spotkań (1985), Alés – Francja – Muzeum Miejskie (1987), Hamburg – Akademia Katolicka (1990), Warszawa – Galeria TEST (1992), Galeria BWA / Rysunek (1998), Galeria Labirynt / Grafika (2005), Galeria ZPAP / Grafika (2006).
Otrzymała wiele nagród za grafikę na wystawach krajowych i międzynarodowych oraz nagrodę za rysunek na Międzynarodowej Wystawie Stypendystów Rządu Francuskiego (Paryż 1972). Jej biogram zamieszczono w Who’s who in international art (Szwajcaria 1988). Prace Zofii Kopel-Szulc znajdują się w muzeach i zbiorach prywatnych w kraju i za granicą. Otrzymała m.in. Odznakę Honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2010).
Tak wypowiada się o swojej pracy: Zawsze zależało mi na tym, żeby nie było przepaści pomiędzy grafiką na zamówienie a grafiką na „moje własne zamówienie”. Zależy mi na tym, żeby do tysięcy czytelników książek trafiała dobra grafika. Staram się doświadczenia, które wynikają z projektowania grafiki artystycznej, stosować w grafice użytkowej. Wszystko, co robię, ma zapewne wspólną atmosferę, tym bardziej że świadomie zacieram granice między tymi dwoma rodzajami grafiki (fragment rozmowy z krytykiem sztuki Wiesławą Wierzchowską ze wstępu do katalogu wystawy w Galerii Test w Warszawie, 1992).
Współzałożycielka Wschodniej Fundacji Kultury „Akcent” (1994) oraz członkini jej Rady Programowej.

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.