Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Piotr Majewski

Piotr Majewski

Piotr Majewski – ur. 1970 w Lublinie. Historyk sztuki, profesor Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, zastępca dyrektora Instytutu Nauk o Kulturze. Ukończył studia magisterskie i doktoranckie z historii sztuki na KUL pod kierunkiem prof. Elżbiety Wolickiej. Stopień doktora habilitowanego uzyskał na Uniwersytecie Wrocławskim. Autor publikacji naukowych i popularyzatorskich z zakresu historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, wstępów do katalogów wystaw i recenzji. Organizator i współorganizator sesji naukowych, kurator wystaw m.in. Puls fotografii (2008), Lekcje z kolekcji (2011), Tytus Dzieduszycki-Sas (2012), [A]symetrie (2015), Ziemski – przestrzeń (2018), Od Teatru Dramatycznego do Centrum Spotkania Kultur (2022). Autor dwóch monografii: Malarstwo materii jako formuła „nowoczesności” (2006) i La Vague polonaise. Migracje artystów i wędrówki dzieł sztuki nad Sekwanę w czasach żelaznej kurtyny (2020); współredaktor opracowań Grupa „Zamek” (2 tomy, 2007, 2009), Sztuka Lublina od średniowiecza do współczesności. Studia i szkice (Książka Roku 2019), Słownik polskiej krytyki artystycznej XX i XXI w. (2 tomy, 2020) i in. Publikował m.in. w „Akcencie”, „Arts”, „Aspiracjach”, „Obiegu”, „Pamiętniku Sztuk Pięknych”, „Restarcie”, „Roczniku Historii Sztuki” i in. Wyróżniony Medalem 700-lecia Miasta Lublina (2018) i Medalem Unii Lubelskiej (2020).

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.