Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 1-2/2004

SPIS TREŚCI

Akcent numer 1-2 (95-96) 2004

Akcent numer 1-2 (95-96) 2004

Grzegorz Wróblewski: wiersze
Tadeusz Kłak: Czechowicz – publicysta
Józef Czechowicz: „Przeciw amerykanizacji” i inne artykuły
Krzysztof Siwczyk: wiersze
Małgorzata Walczak: 40 m2 – stare budownictwo, wynajmę

Na progu Unii Europejskiej – nadzieje i obawy: (B.W.)

Ferenc Kulin: Problem jedności europejskiej
Barna Ábrahám: Pytania i odpowiedzi: duchowe zasoby w krajach Grupy Wyszegradzkiej
Bogusław Wróblewski: Na wschodniej krawędzi Unii Europejskiej, czyli blaski i cienie kulturowej integracji
István Kovács: Bilans straconych szans

Tomasz Ważny: wiersze
Leszek Engelking: Rękopis wyłowiony z morza
Dorastać do Gombrowicza… – Rozmowa z Andrijem Bondarem
Eda Ostrowska: wiersze
Łukasz Marcińczak: „Przedpołudnia we Lwowie”
Dariusz Muszer: wiersze
Jerzy Sikora: Czy Edward Stachura był „św. Franciszkiem w dżinsach”?
Anna Goławska: wiersze
Asja Łamtiugina: Gieniusia
Piotr Kobielski-Grauman: wiersze
Elżbieta Cichla-Czarniawska: Rocznice są po to, żeby przypominać (Jalu Kurek 1904-1983)
Bogusław Biela: Odsłony z niedalekiej przeszłości
Robert Rutkowski: wiersze
Beata di Biasio: Byk, kobieta, historia: dzieje europejskiej cywilizacji w zwierciadle mitu Europy
Aleksander Szaul Rozenfeld, Aleksander Rozenfeld: Pochwała Anny
Roman Książek: Czy pan istnieje, Mr Stasys?
Robert Bohdziewicz: wiersze

PRZEKROJE
Poeci, poeci…
Jacek Łukasiewicz: Od Źwiartowa do Jeruzalem, czyli „Reszta większa od całości” Wacława Oszajcy /Wacław Oszajca: „Reszta większa od całości. Wiersze 1974-2003.” /
Aleksander J. Bielski: Miasto w ukryciu /Marta Jedliczko: „Tamtego lata, w tamtym mieście”./
Beata Wieleba: Śpiew wróżek /Zofia Beszczyńska: „Miejsca magiczne”./
Paweł Mackiewicz: Niepospolite (wz)ruszenie /Joanna Mueller: „Somnambóle fantomowe”./
Wojciech Giedrys: W poszukiwaniu utraconej tożsamości /Jerzy Jarniewicz: „Dowód z tożsamości”./
Stefan Rusin: Światłoczuły ptak /Aleksander Rybczyński: „Światłoczułość”./
Bogusław Biela: Piękno opisywać przejrzyście. O poezji Romana Chojnackiego /Roman Chojnacki: „Tak”./
Katarzyna Hołda: Poemat o czasie zatrzymanym Jan Kondrak: „Trzynasta trzydzieści”./
Jerzy Sikora: Nie szokować, nie mamić /Krzysztof Koehler: „Trzecia część”./
Krzysztof Gryko: Aleg(l)oria wędrówki /Wasyl Machno: „Wędrowcy”./

Z różnych stron
Małgorzata Rygielska: Pamięć słowa /Edward Balcerzan: „Perehenia i słoneczniki”./
Artur Timofiejew: Wtajemniczenie w byt według Jacka Łukasiewicza /Jacek Łukasiewicz: „Wiersze Adama Mickiewicza”./
Robert Wiejowski: O tłumaczach, detektywach i filozofach /Jose Carlos Somoza: „Jaskinia filozofów”./
Blanka Brzozowska: Żywioły odnalezione /”Estetyka czterech żywiołów. Ziemia. Woda. Ogień. Powietrze.” Red. Krystyna Wilkoszewska/
Adam Kalbarczyk: Modernista w świecie „Po” /Jan Grzegorczyk: „Adieu. Przypadki księdza Grosera”./

DWUGŁOSY
o Edzie Ostrowskiej
Sławomir Jacek Żurek: Zapiski z czasów dojrzewania
Józef F. Fert: My poeci – my głupcy

o Urszuli Małgorzacie Bence
Mariusz Solecki: Dwójjednia
Stefan Rusin: Oniryczne podróże z Orfeuszem

PLASTYKA
Wiesław Banach: Godnie stać przed obrazem, który stworzyliśmy
Edward Baran: Posłowie do po-obrazia, posłowie jak po-obrazie
Lechosław Lameński: Krzysztof Szymanowicz, intrygujący grafik rodem z lubelskiego Kośminka
Magdalena Ślifirz: W kręgu koloryzmu

TEATR
Krzysztof Sielicki: Lubelskie sezony Kazimierza Brauna
Jarosław Cymerman: Teatr i dramat Józefa Czechowicza

MUZYKA
Ludwik Gawroński: Z Lublina do Dubrownika – W 50 rocznicę śmierci Ludomira M. Rogowskiego

DZIWADŁA KULTUROWE
Urszula M. Benka: My, ludzie renesansu

ROZMOWY
Jestem Europejczykiem… – J. McCabe rozmawia z A.Czerniawskim

NOTY
Izabella Andrzejuk, Artur Andrzejuk: Hungariae Christianae Millennium
István Kovács: Panteon węgierskich świętych w orawskim kościele parafialnym
Wieńczysław Niemirowski: Oblicza kultury popularnej
Wiesława Turżańska: Przewodnik po kulturze dla młodzieży
Alina Kochańczyk: Piękne książki Bednarczyków
Czesław Mirosław Szczepaniak: O Agacie Budzyńskiej
Marek Danielkiewicz: Trzy razy tak (na marginesie lektury wierszy Romana Chojnackiego)
Marta Cywińska-Dziekońska: Wspomnienie o Suzanne Dantony-Arnault
Małgorzata Mikołajczak: Poetycka prolegomena do Apokalipsy
Marian Lewko: Polsko-norweskie pejzaże kulturalne
Grzegorz Jacek Pelica: W poprzek pamięci
Alojzy Michalski: XI Międzynarodowy Festiwal Autorow Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE 2003
Elżbieta Błotnicka-Mazur: Wystawa National Geographic w Lublinie

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.