Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 1/2010

Akcent numer 1 (119) 2010

Akcent numer 1 (119) 2010

Anna Goławska: wiersze
Sławomir Majewski: Dylematy Piotra, sługi bożego
Emilia Ryczkowska: Źwierciadło albo żywot egzorcysty poczciwego
Konrad Sutarski: wiersze
Ryszard Lenc: Pielgrzym; Nieznośna lepkość bytu
Rafał Kozłowicz: wiersze
Bogdan Nowicki: Gilguł a spór o istnienie pamięci w prozie Brunona Schulza
Rafał Rutkowski: wiersze
Jarosław Nowosad: Jak farbki, jak kredki, jak kolorowe mazaki…; Transformer
Andrzej Tyszczyk: Zamość Czechowicza
Tomasz Ososiński: miniatury
Zbigniew Dmitroca: Ostatnia komunia
István Kovács: Odmiany wieczności. Polscy bohaterowie węgierskiej Wiosny Ludów
Gábor Zsille: wiersze

PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy
Ewa Dunaj: Bunt w buntonierce [„Wolałbym nie. Antologia”];
Magdalena Górecka: Dwustronność jako zasada świata [Andrzej Bart „Rewers”];
Aleksandra Zińczuk: Nowa emigracja, czyli mit european dream [Łukasz Suskiewicz „Egri Bikaver”];
Marek Olszewski: Życie na granicy opowieści [Andrzej Stasiuk „Taksim”];
Marcin Klimowicz: „Chaos zdarzeń momentalnych” [Karol Maliszewski „Sajgon”]

Nie tylko analitycznie
Włodzimierz Kowalczyk: Rozmowy z Rymkiewiczem [Jarosław Marek Rymkiewicz „Rozmowy polskie w latach 1995-2008”];
Karolina Przesmycka: Dwa razy bilet do wolności, proszę [Małgorzata Szejnert „Wyspa klucz”];
Łukasz Marcińczak: Klasyk niewymiarowy [Stanisław Brzozowski „Wybór pism estetycznych”];
Daniel Górecki: O współczesnych teoriach przekładu po polsku [„Współczesne teorie przekładu. Antologia”];
Andrzej Molik: Księga słodko-kwaśna [„Artyści sceny polskiej w ZASP 1918-2008. 90 lat Związku Artystów Scen Polskich. Księga Jubileuszowa”]

PLASTYKA
Agnieszka Kuśnierz: Sztuka nieprzemijająca. O twórczości Jana Ziemskiego w 90 rocznicę urodzin
Agnieszka Szykuła-Żygawska: Drzewa Aleksandry Wachniewskiej

MUZYKA
Wołodymyr Grabowski: Portret artysty na jasnym tle. O Andrzeju Nikodemowiczu

TEATR
Magdalena Jankowska: Żyjący za innych. „Tartuffe” w Teatrze Osterwy

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Kontur

SYLWETKI
Bogusław Wróblewski: Trzecia wartość. Danuty Mostwin odkrywanie Ameryki

NOTY
Ewa van den Bergen-Makała: Głos nieobecnego. O Ryszardzie Kapuścińskim w trzecią rocznicę śmierci
Paweł Taranczewski: Kultura, zachwyt, ironia
Agnieszka Reszczyk: Spotkanie z sacrum
Anna Goławska: „Akcent” w Sopocie

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.