Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2020

Spis treści

Akcent nr 2/2020

Piotr Szewc: wiersze

Paweł Huelle: Talita

Wojciech Bonowicz: wiersze

Piotr Gutowski: Czy możliwa jest metafizyka w literaturze współczesnej? Na kanwie wykładów noblowskich Wisławy Szymborskiej i Olgi Tokarczuk

Rafał Jakub Pastwa: wiersze

Olga Dziedzic: Pierwszy krok

Adam Ochwanowski: wiersze

Alina Kochańczyk: Mój Konwicki

Agnieszka Wojciechowska: wiersze

Adam Miklasz: Noc w knajpie Teschen

Karol Samsel: Autodafe 3

Teresa Kaczorowska: Gombrowicz w Buenos Aires

Anna Terék: Z cyklu „Maja”

PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie…

Wiesława Turżańska: O „stajni noblistów”. I nie tylko… [Jerzy Illg „Mój znak. O noblistach, kabaretach, przyjaźniach, książkach, kobietach, o nowej dekadzie i pięknej plejadzie”];

Grzegorz Józefczuk: Opera omnia Franciszka Piątkowskiego [Franciszek Hipolit Piątkowski „17 lat z PRL. Wybór reportaży”, „Spacer Aleją Niepotrzebnych. Polska w okresie transformacji. Reportaże i relacje”, „Spotkania i rozmowy. Wybór wywiadów”];

Aleksander Wójtowicz: Ptaki i ludzie [Piotr Tryjanowski „Rozum z ptakami odlatuje”];

Wiesława Turżańska: O niezwykłej sztuce ilustracji i jej mistrzach [Eliza Leszczyńska-Pieniak „Czarodzieje wyobraźni. Portrety polskich ilustratorów”]

Poeci, poeci…

Zbigniew Chojnowski: Obcy z miłości do Niego [Krzysztof Koehler „Obce ciało. Wiersze z lat 1989-2019”];

Bartosz Suwiński: Między mgnieniami [Urszula Kozioł „Znikopis”];

Małgorzata Rygielska: „Ślady, więzi” [Grażyna Zambrzycka „Ślady”];

Ewa Dunaj: Siostra – mumia opleciona w jedwabne niteczki [Piotr Mitzner „Siostra”]

PLASTYKA

Lechosław Lameński: Życie i śmierć. Sztuka Ireny Nawrot

TEATR

Magdalena Jankowska: Jądro problemu

WSPOMNIENIA

Mieczysław Janicki: Moje wspomnienia o Romku (Romuald Lipko 1950-2020)

NA WERNISAŻU

Eliza Leszczyńska-Pieniak: Zofia de Ines – portret wielokrotny

NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Chwile gorsze spędzam w porsche, czyli songi o silnych kobietach i słabych mężczyznach

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Okno

NOTY

Piotr Biłos: Lublin – Paryż – Lublin: style życia, ciekawość świata, głód wartości

Kinga Wyskiel: Awangarda 2.0. Twórczość Piotra Szreniawskiego – estetyka remiksu

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.