Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2006

Akcent numer 2 (104) 2006
Akcent numer 2 (104) 2006

Łukasz Marcińczak: Prus i Żeromski w kraju Feaków
Maciej Bieszczad: wiersze
Jacek Łukasiewicz: O liryce Bohdana Zadury
Weronika Woźniak: wiersze
Dariusz Bitner: Przebudzenie
Tadeusz Kłak: Stachura i „przeklęte miasto”
Grzegorz Wróblewski: wiersze
Artur Andrzejuk: Wnuczka Bolesława Chrobrego pierwszym polskim pisarzem!
Kamila Janiak: wiersze
Jakub Wydrzyński: U hipisów
Agnieszka Kołodziejska: wiersze
Jan Władysław Woś: Gdy wydawca jest artystą…
Linda Pastan, Josephine Jacobsen, Lucille Clifton: wiersze (przeł. Danuta E. Kosk-Kosicka)

PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy…

Łukasz Marcińczak: Magdalenka po polsku [Michał Olszewski: „Chwalcie łąki umajone”];
Aleksander Wójtowicz: Smak Big Maca [Serhij Żadan: „Big Mac”];
Robert Wijowski: Wolność przegrana [Michel Houellebecq: „Platforma”];
Jarosław Cymerman: Gawęda dr. Jekylle’a [Rafał Ziemkiewicz: „Ciało obce”];
Paweł Mackiewicz: Miejscowy instynkt [Kazimierz Brakoniecki: „Ziemiec”]

Poeci, poeci…

Ewa Dunaj: Coraz chłodniej [Karol Maliszewski: „Inwazja i inne wiersze”];
Paweł Gembal: Na rynku usiąść w Kazimierzu [Leszek Długosz: „Na rynku usiąść w Kazimierzu”];
Adrian Sinkowski: Miejsce, rzeczywistość, słowa [Dariusz Sośnicki: „Skandynawskie lato”];
Marek Bernacki: …zawsze w innym miejscu [Wojciech Kudyba: „Tyszowce i inne miasta”];
Sławomir Sobieraj: Pamięć w ramie teraźniejszości [Erwin Kruk: „Znikanie”]

PLASTYKA

Małgorzata Kitowska-Łysiak: Partita na jeden instrument
Jerzy Kutnik: Kiedy sztuka trafia do klozetu. W przeddzień 90 rocznicy „Fontanny” Duchampa

MUZYKA

Stefania Michalska: Chopin znany i nieznany

SZTUKA SŁUCHANIA

Jerzy Tuszewski: Nie ma zamkniętych epok w sztuce albo o przekraczaniu granic w słuchowisku

PRZENIKANIA

Abp Józef Życiński: Z prowincji w świat

NOTY

Jarosław Cymerman: Odyseusz w głębi ciemnego lasu guziczków [Józef Życiński: „Odyseusz czy playboy? Kulturowa odyseja człowieka”];
Jarosław Wach: Rynek książki w Polsce 2005;
Jadwiga Lichorobiec: „Wieczny powrót…” do filozofii Fridricha Nietzschego [Marta Kopij: „Fridrich Nietzsche w literaturze i publicystyce polskiej lat 1883-1918. Struktura recepcji”]

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.