Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2008

Akcent numer 2 (112) 2008

Akcent numer 2 (112) 2008

Andrzej Niewiadomski: wiersze
Alina Kochańczyk: Poznać Iwaszkiewicza
Maksymilian Dymitr Czornyj: Gdy będziemy się zmieniali
Marian Janusz Kawałko: wiersze
Karolina Przesmycka: Kultura symfonii
Jan Paweł Krasnodębski: Mam was w de!
Wojciech Sołtys: wiersze
Tadeusz Chabrowski: Białe nieszpory
Izabela Fietkiewicz-Paszek: wiersze
Marta Kucharska: Kwiaty i pistolety
Agata Kwaśniewska: wiersze
Ewa Dunaj: Dekalog poetycki na czas podły
Marta Kocus: wiersze
Andriej Muchrajew: Okno
Bertolt Brecht: wiersze

PLASTYKA
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Od formizmu do nowego ekspresjonizmu – artystyczne i życiowe wybory Augusta Zamoyskiego
Elżbieta Błotnicka-Mazur: Przestrzenie wyobrażone i rzeczywiste Tomasza Kukawskiego

PRZEKROJE

Prozaicy, prozaicy…
Łukasz Marcińczak: Ostatnia apokalipsa [Paweł Huelle: „Ostatnia wieczerza”];
Anna Ruman: Świat utkany z przędzy słowa [Jacek Brzozowski: „Świętokrzyska zapaska. Gawędy”];
Ewa Dunaj: Bardzo grzeczna cyklofrenia [Janina L. Cunnelly: „Julia”];
Waldemar Michalski: Wileńskie etiudy prozą Romualda Mieczkowskiego [Romuald Mieczkowski: „Objazdowe kino i inne opowiadania wileńskie”];
Aleksandra Zińczuk: Anny Langfus sulphure et salis [Anna Langfus: „Skazana na życie”];
Małgorzata Potent: Podarunek ukryty w „Rebelii” [Mariusz Sieniewicz: „Rebelia”];
Jarosław Wach: Nie byle jaka Huta [Grzegorz Kopaczewski „Huta”]

Syntezy i opracowania…
Marek Paryż: Literacka panorama Europy Środkowowschodniej [„History of the Literary Cultures of East-Central Europe. Junctures and Disjunctures in the 19th and 20th Centuries”];
Paweł Gogler: Maski i twarz(e) Zbigniewa Herberta [o wybranych książkach herbertowskiej serii wydawnictwa Gaudium „Biblioteka Pana Cogito” – ciąg dalszy];
Paulina Korpal-Jakubec: O historii z problemami w tle [„Historia brzydoty” w oprac. Umberto Eco];
Jadwiga Puzynina: Pochylić się nad Norwidem [Cyprian Norwid: „Dzieła wszystkie”, t. VII. „Proza”, t. I] ;
Janusz Misiewicz: Licentia translatica [„Pisarze polscy o sztuce przekładu 1440-2005. Anologia”];
Joanna Hałas: Na ratunek samemu/samej sobie [Edward Stachura: „Listy do Danuty Pawłowskiej”];
Grzegorz Józefczuk: Stach z Warty i jego biograf [Lechosław Lameński: „Stach z Warty Szukalski i Szczep Rogate Serce”]

MUZYKA
Ludwik Gawroński: Ignacy Feliks Dobrzyński – kompozytor i przyjaciel Chopina
Ewa Zarzycka: Dwunasty AKORD – lubelska współczesność muzyczna

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Brzegi

NOTY
Maciej Białas: Oskar dla „Piotrusia i wilka”
Ewa Grzegorczyk: „Only in Poland”, czyli opowieść o dziwnym kraju
Joanna Szadura: Porozmawiajmy o wartościach

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.