Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2009

Akcent numer 2 (116) 2009

Akcent numer 2 (116) 2009

Paweł Gembal: wiersze
István Kovács: Historia na stadionie piłkarskim
Karolina Grządziel: wiersze
Tadeusz Chabrowski: Białe nieszpory
Marcin Małecki: wiersze
Jarosław Wach: Zmysły w prozie Wiesława Myśliwskiego
Agata Chmiel: wiersze
Jacek Bierut: Hajs
Tomasz Pułka: wiersze
Wasyl Machno: Czortków
Edward Zyman: wiersze
Iwan Matkowski: Józef Łobodowski – tłumacz literatury rosyjskiej
Andriej Bazylewski: wiersze
David Markson: Kochanka Wittgensteina

PRZEKROJE
Wokół sceny
Elżbieta Rzewuska: Dramaturgiczne puzzle (Jana Kłossowicza) [„Antologia dramatu polskiego 1945-2005”];
Jarosław Cymerman: Obroty przestrzeni w telewizyjnym pudle [Jerzy Limon: „Obroty przestrzeni. Teatr telewizji. Próba ujęcia teoretycznego”];
Grzegorz Kondrasiuk: Pawła Mościckiego bomba domowej roboty [Paweł Mościcki: „Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej”];
Andrzej Molik: Przyczyna przyczynkarstwa: Grzegorzewski [„Kubły, kubły, miliony kubłów w zupie”];
Irina Lappo: O petryfikacji [„Grotowski powtórzony”]

Nie tylko analitycznie…
Andrzej Goworski: O podróży uczynionej z wielości [„Poeta czułej pamięci. Studia i szkice o twórczości Janusza Szubera”];
Krzysztof Uniłowski: Smutek pisania? [Stanisław Rosiek: „[nienapisane]”];
Monika Torczyńska: Wartości a sens życia według Krzysztofa J. Broziego [„Antropologia integralna. W kręgu myśli filozoficzno-kulturoznawczej Krzysztofa J. Broziego];
Justyna Sułek: To nie jest kraj dla młodych ludzi? [„Jahrbuch Polen 2008 Jugend”];
Małgorzata Szlachetka: Biedni Polacy patrzą na siebie [Joanna Tokarska-Bakir: „Legendy o krwi. Antropologia przesądu”];
Bogusław Kasperek: Bema pamięci… [István Kovács: „Józef Bem. Bohater wiecznych nadziei”]

PLASTYKA
Magdalena Howorus-Czajka: Trzeba dać świadectwo

MUZYKA
Maciej Białas: Penderecki w świecie nowych mediów

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Symbioza

Noty
Janina Biegalska: Festiwal bliski ziemi
Andrzej Molik: Mirosław Derecki o Stedzie
Sławomir Matusz: Poezja zaimków i poetyka ciemni – „martwe punkty” Macieja Meleckiego
Magdalena Grabias-Żurek: Wajda widziany przez ocean
Olga Białek-Szwed: Media i społeczeństwo

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.