Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2014

Akcent numer 2 (136) 2014

Akcent numer 2 (136) 2014

Bohdan Zadura: Doktorzy
Jan W. Woś: To gorsze niż wygnanie!
Kasper Pfeifer: wiersze
Anna Mazurek: Jestem badaczem ułudy… O poezji Konrada Sutarskiego
Konrad Sutarski: Powiększanie ojczyzny
Konrad Sutarski: wiersze
Andrzej Goworski: Cietrzew
Marcin Czyż: wiersze
Piotr Nesterowicz: Lekcje martwego języka
Wojciech Dunin-Kozicki: wiersze
Małgorzata Stępnik: Twórcze fascynacje występkiem na przykładzie „anielskogłowych hipsterów”
Monika Bartkowska: wiersze
Sławomir Majewski: Wystawa
Wiersze poetów węgierskich w przekładach Jerzego Snopka (János Oláh, Gábor Zsille, Katalin Mezey, István Kovács, János Csontos)

PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy…
Karolina Przesmycka: W samotnych wszechświatach „Tranzytu” [Joanna Clark „Tranzyt”];
Przemysław Kaliszuk: Rzeczy są złożone [Grzegorz Filip „Studnia”];
Ewelina Stanios: Oczy szeroko zamknięte [Ołeksandr Irwaneć „Choroba Libenkrafta. Morbus dormatorius adversus. Ponura powieść”];
Edyta Ignatiuk: Obsesyjne przyjemności, przyjemne obsesje [Eustachy Rylski „Obok Julii”]

Nie tylko analitycznie…
Wiesława Turżańska: Wielogłos o poecie-Proteuszu [„Obecność. Wspomnienia o Czesławie Miłoszu”];
Andrzej Molik: Pranie delikatne [Anna Arno „Konstanty Ildefons Gałczyński. Niebezpieczny poeta”];
Łukasz Jasina: Ukraińskie rekolekcje [„Ukraiński palimpsest. Oksana Zabużko w rozmowie z Izą Chruślińską”];
Marcin Orliński: Bez widoku na całość [Paweł Mackiewicz „Małe i mniejsze. Notatki o najnowszej poezji i krytyce”];
Andrzej Goworski: Purpurowa nić [Łukasz Marcińczak „Świat trzeba przekręcić. Rozmowy o imponderabiliach”]

PLASTYKA
Elżbieta Błotnicka-Mazur: Dialog sztuki ze sztuką – plakaty Leszka Mądzika

MUZYKA
Jarosław Sawic: Czas wielkiej Budki (40 lat Budki Suflera)

SZTUKA SŁUCHANIA
Dominik Gac: Zapomniana karta międzywojennej radiofonii. Przypadek Andrzeja Rybickiego

PRYZMATY
Bogusław Wróblewski: Nowa jakość w „Ostatnim rozdaniu”
Studenci o Ostatnim rozdaniu
Katarzyna Kuczer-Koszuk: O książce, którą można było napisać dopiero teraz
Justyna Osuch: „Otóż wiedz, że jedna jest dla wszystkich droga…”

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Poeta z kanarkiem w garści, czyli o campie

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Przenikanie

NOTY
Waldemar Michalski: Z Podlasia do Paryża i dalej… Słowo o wierszach Mirosławy Niewińskiej

Noty o autorach

Contents and Summaries

 

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.