Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2017

Spis treści

Akcent nr 2/2017

Akcent nr 2/2017

Marek Kusiba: Rajskie
Joanna Clark: Rok Miłosierdzia
Roch Sulima: Życie podług słowa. O metodzie prozy Wiesława Myśliwskiego
Anna Augustyniak: wiersze
Maciej Płaza: Kamień
Marian J. Kawałko: wiersze
Jacek Łukasiewicz: Nasza wiedźma. O wierszach Stanisława Grochowiaka
Ewa Mazur: wiersze
Andrzej Jaroszyński: Zima w Canberze (zapiski ambasadora)
Joanna Pawłat: wiersze
Stanisław Dłuski: Egzystencjalne peregrynacje Andrzeja Buszy
Paulina Wojciechowska: Amnezja
Michał Czorycki: wiersze
Adam Broż: O drodze do Rzymu i zwiedzaniu Europy

DOCIEKANIA
Wizerunek księdza w kulturze polskiej w XXI wieku
Łukasz Janicki: Wstęp
Ks. Andrzej Luter: Życie księdza, czyli kąkol i pszenica
Ks. Edward Walewander: Kapłan dzisiaj
Ks. Janusz Kozłowski: Duszpasterstwo – więź sacrum z profanum

PRZEKROJE
Poeci, poeci…
Paweł Mackiewicz: Poprawić świat [Jacek Podsiadło „Włos Bregueta”];
Jan Wolski: Poeta fizycznie metafizyczny [Janusz Szuber „Rynek 14/1”];
Zbigniew Chojnowski: Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, czyli umykanie i przepracowywanie [Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki „Nie dam ci siebie w żadnej postaci”];
Teresa Tomsia: Nie chodzi o wiersze [Krzysztof Kuczkowski „Kładka”];
Urszula Gierszon: Zamki i klucz [Joanna Pawłat „Bunt maszyn”];
Iwona Gralewicz-Wolny: „Piszę wiersz w takt przemijania” [Elżbieta Wicha-Wauben „Pejzaż z wędrowcami”]

PLASTYKA
Lechosław Lameński: W dialogu z naturą i matematyczną wizją świata. Piotr Lech i jego grafiki
Piotr Sendecki: Lore Bert w Lublinie

TEATR
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Kresowy matecznik kultury

ODKRYTE PO LATACH
Jarosław Cymerman: Weryfikacja. Przypadek teatralny z 1946 roku

CZYTANIE PETERSBURGA
Ewa Dunaj: Miasto poetów

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Bez śladu

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Pochwała „Prostych pieśni”

KONTEKSTY
Jarosław Wach: Laureaci medalu Wschodniej Fundacji Kultury „Akcent” 2016

NOTY
Konrad Sutarski: Sándor Csoóri (1930–2016) i jego polskie powiązania
Waldemar Michalski: Zbigniew Strzałkowski – jakiego pamiętamy… (12.10.1933–28.02.2017)
Jan Lewandowski: Bronek
Józef F. Fert: Saga poety
Paweł Jasnowski: Pilch: powiększenie
Józef F. Fert: Dom pełen poezji i melancholii
Wojciech Młynarski (26.03.1941–15.03.2017)

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.