Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 3/2020

Grażyna Zambrzycka: wiersze

Akcent nr 3/2020
Akcent nr 3/2020

Katarzyna Jaszczak: opowiadania

Igor Pomierancew: z cyklu Odpowiedź immunologiczna

Wacław Oszajca (przy współpracy Rafała Strugińskiego):
Zmaterializować czułość

Aleksandra Zińczuk: wiersze

Bernard Nowak: Babel Forever

Michał Fałtynowicz: wiersze

Łukasz Janicki: Wyka jak XX wiek

Stanisław Kieroński: wiersze

Zuzanna Drzewińska-Wittner: Pies o barwie whisky

Józef Bilski: wiersze

Łukasz Marcińczak: Transatlantyk podstawiony, a pan nie wsiadasz?

Marcin Czyż: Oxford Road University

40 lat „Akcentu”

PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie…

Waldemar Michalski: Stachura ciągle odkrywany… [„Teraz oto jestem. Edward Stachura we wspomnieniach”. Wybór i opracowanie Jakub Beczek; Edward Stachura „Przekłady”. Opracowanie krytyczne i posłowie Artur Truszkowski];

Karolina Przesmycka-Szustak: Wędrownik ze smykałką do historii [Norman Davies „Sam o sobie”];

Wiesława Turżańska: Zanurzony w poetyckich międzyświatach [Janusz Drzewucki „Muzyka sfer. Teksty o poetkach i poetach”];

Andrzej Piskulak: W świecie poezji Edwarda Zymana [„Światy poetyckie Edwarda Zymana”. Pod redakcją Mariana Kisiela i Bożeny Szałasty-Rogowskiej];

Jacek Zalewski: Lublin opowiedziany fotografią [„Poza kadrem. Fotografia w Lublinie w latach 1839-1939”. „Scriptores” nr 48]

Prozaicy, prozaicy…

Jacek Zalewski: Oszustwo prawie doskonałe Ziemowita Szczerka [Ziemowit Szczerek „Cham z kulą w głowie”];

Dariusz Nowacki: Proza nienachalnie ładna [Paweł Sołtys „Nieradość”];

Jadwiga Mizińska: Potwór Pośpiechu [Rafał Pastwa „Zrost”];

Tomasz Kłusek: „Nadszedł czas na bajkowanie…” [Irene Sturm „Niebieski Bluszcz”];

Aleksander Wójtowicz: Rolleiflex [Mikołaj Łoziński „Stramer”]

PLASTYKA

Marcin Lachowski: Włodzimierz Borowski i sztuka po sztuce

Eliza Leszczyńska-Pieniak: Portret z „Misiem” w tle. Rozmowa z Hanną Grodzką-Nowak, ilustratorką

HISTORIA

Jan Lewandowski: Lubelscy wolnomularze. Lokalny poczet adeptów sztuki królewskiej

KONTEKSTY

Akademicki Laur Dziennikarski

NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Długie życie po samobójstwie

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Świt

NOTY

Józef Franciszek Fert: Wasyl Polesiak – człowiek pogranicza albo kunsztowne gawędziarstwo

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.