Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 3/2021

E-wydanie „Akcentu” można kupić w:

e-kiosk.pl
nexto.pl


Akcent nr 3/2021, okładka
Akcent nr 3/2021

Łukasz Marcińczak: Światłocienie religijności Gustawa Herlinga-Grudzińskiego

Eugeniusz Koźmiński: wiersze

Bernard Nowak: Do Epping

Robert Mielhorski: wiersze

Joanna Zętar: „Wszystko jest jak było. Nic nie jest jak było”. Lublin Julii Hartwig

Stefan Jurkowski: wiersze

Wojciech Kudyba: Ciepło-zimno

Maciej Teodor Kociuba: wiersze

Rafał Szczerbakiewicz: Hillbilly Gospel. Rasowa i muzyczna tożsamość młodego rock and rolla

Łukasz Komsta: wiersze

Zbigniew Masternak: Majowa Królowa i Zielony Człowiek

Magdalena Jankowska: wiersze

Aleksander Wójtowicz: Nadzieja w cieniu katastrofy

Witold Graboś: wiersze

Marian Golka: Przypadki podróżne

PRZEKROJE

Prozaicy, prozaicy…

Karol Alichnowicz: Ogród o rozwidlających się ścieżkach [Paweł Huelle „Talita”];

Jacek Zalewski: W poszukiwaniu penisa [Szczepan Twardoch „Pokora”];

Andrij Saweneć: Kresowej apokalipsy ciąg dalszy [Wojciech Pestka „Diabelska maszyna do szycia. Kresowa apokalipsa: reportaże i perory”];

Magdalena Jankowska: Szansa [Zbigniew Dmitroca „Ostatnia okazja”];

Przemysław Kaliszuk: Czy musimy lubić te piosenki, które dobrze znamy? [Grzegorz Filip „Cover”]

Nie tylko analitycznie…

Wiesława Turżańska: O strategii ekonomicznej Pana Cogito i nie tylko… [Józef Maria Ruszar „Zapasy ze światem Zbigniewa Herberta. Esej o życiu pisarzy w czasach pierwszych sekretarzy”];

Iwona Hofman: Polska – Niemcy według „Kultury” [„Przeciwko wrogości. »Kultura« wobec Niemiec i sąsiedztwa polsko-niemieckiego”. Wybór, opracowanie i wstęp Basil Kerski];

Łukasz Garbal: Książę, morfina i doktryna [„Redaktor. 20 lat bez »Kultury«”. Red. Iwona Hofman, współpraca Ewelina Górka, Justyna Maguś];

Paweł Panas: Utopiści i sceptycy [Aleksander Wójtowicz „Epoka wielkiego zamętu. Szkice o literaturze nowoczesnej (1918-1939)”];

Dariusz Skórczewski: Jubileuszowa podróż pasażami sztuki [„Paragone. Pasaże sztuki. Studia ofiarowane Profesorowi Lechosławowi Lameńskiemu”. Red. Elżbieta Błotnicka-Mazur, Anna Dzierżyc-Horniak i Magdalena Howorus-Czajka]

DWUGŁOSY

Jadwiga Mizińska i Jan Lewandowski o antologii Na pograniczu narodów i kultur. Polska – Europa – Ameryka

PLASTYKA

Lechosław Lameński: Otwarta i nieprzewidywalna. O twórczości Anny Nawrot

DOCIEKANIA

Wczoraj i dziś studenckiej kultury

Jan Lewandowski: Tempora mutantur

Jerzy Kutnik: Subiektywnie i z boku

NA WERNISAŻU

Eliza Leszczyńska-Pieniak: Dokąd pędzą konie Józefa Wilkonia?

BARDOWIE

Aleksandra Pucułek: Śpiewający poeta czytany po cichu. O tekstach JanaKondraka

NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Łzy Zsuzsanny

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Szafa

NOTY

Anna Znajomska: Robert Znajomski – „Kreski i kreseczki”

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.