Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 3/2003

Akcent numer 3 (93) 2003

Akcent numer 3 (93) 2003

SPIS TREŚCI

Od redakcji: Singerowie, Biłgoraj i „Akcent”
Monika Adamczyk-Garbowska: Biłgoraj, czyli raj…
Icchok Baszewis Singer: Biłgoraj
Israel Zamir: Biłgoraj mojego ojca
Icchok Baszewis Singer: Dziadek
Seth L. Wolitz, Joseph Sherman: Isaac Bashevis Singer jako lubelski regionalista
Jakow Glatsztejn: Bez Żydów
Israel Jehoszua Singer: O świecie, którego już nie ma
Z HISTORII ŻYDÓW BIŁGORAJSKICH – Henryk Gmiterek: Poddani moi Żydzi z miasta Biłgoraja…; Adam Kopciowski: Burzliwe lata ; Dorota Skakuj: Razem i osobno
Wacław Oszajca: Źwiartów
Icchok Baszewis Singer: Ważniak Mendel Turobiner
Monika Adamczyk-Garbowska: Żydowskie księgi pamięci
Zbigniew J. Nita: Reporterskie wędrówki śladami Singera – Kraśnik, Krzeszów, Goraj, Janów, Frampol
Mordechaj Gebirtig: Blumke, ma Żydówko
Icchok Baszewis Singer: Siostry
Magdalena Ruta: Taniec demonów, czyli wizja świata w literackiej biografii Hinde Ester Kreitman
Hinde Ester Kreitman: Taniec demonów – U dziadka w Biłgoraju
Claudio Magris: Życie i prawo – Isaac Bashevis Singer
Icchok Baszewis Singer: Uczę się polskiego
Israel Zamir: Tłumaczenie utworów mojego ojca Isaaca Bashevisa Singera na język hebrajski
Andrzej Busza: Obrazy z życia Laquedema
Janusz Golec: Rekonstrukcje rzeczywistości. Galicja u Rotha i Schulza

PRZEKROJE

Tematy żydowskie
Marek Paryż: Singer wciąż nieznany;
Elżbieta Michalik: Ejdetyczny świat skrzypka na dachu
Agnieszka Żuk: Dybuk i inni
Tadeusz Zubiński: Z uliczki Koziej w sławnym mieście Płońsku do kibucu Sde Boker na pustyni Negew
Katarzyna Więcławska: Została tylko topola
Agnieszka Atałap: Roma Ligocka – dziewczynka, kobieta, pisarka
Sławomir Jacek Żurek: Obrazki pełne goryczy
Monika Szabłowska: Dwa światy Kalmana Segala
Anna Jeziorkowska-Polakowska: Powrót „Miasteczka”

Prozaicy, prozaicy…
Paweł Gembal: Saskie ostatki PRL-u
Aleksander Wójtowicz: Między historią a Historią
Michał Witkowski: Narrator wyszedł z domu o wpół do dziesiątej
Ewa Dunaj: Powieść do czytania
Katarzyna Hołda: Po imieniu
Magda Opoka: Co by było gdyby
Arkadiusz Morawiec: Nowy szczęśliwy ład

FILM
Iwona Grodź: Zaszyfrowane w obrazie

ROZSZERZENIA
Janina Bauman: Pisanie o sobie. Rozważania nad literaturą autobiograficzną

NOTY
Joanna Kujawa-Fletcher: Ku pokrzepieniu kobiet. Rzecz o literaturze kanadyjskiej.

KORESPONDENCJA
Adam Czerniawski: Glossa do poematu Iwaniuka

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.