Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 3/2011

Akcent numer 3 (125) 2011

Akcent numer 3 (125) 2011

Aleksandra Zińczuk: wiersze
Marek Kusiba: Kochankowie z ulicy Kościelnej
Genowefa Jakubowska-Fijałkowska: wiersze
Robert Suwała: Biografizm twarzy. O autoportretach Brunona Schulza
Nowa poezja ukraińska w przekładach Bohdana Zadury (Leś Belej, Witalij Boryspoleć, Lubow Jakymczuk, Pawło Szczyrycia, Andrij Lubka)
Sergiusz Sterna-Wachowiak: Sceny z życia codziennego artystów (I)
Grzegorz Jędrek: wiersze
Joanna Maj: Racjonalna Ariadna uwiedziona
Justyna Białowąs: opowiadania
Adam Marczuk: wiersze
Kazimierz Ożóg: Macewa i miejsce pamięci. Półwiecze pomnika „Ofiar Getta” w Lublinie
Piotr Machul: wiersze
Patrycja Prochot-Sojka: Wznoszę toast za Tanię… Opowieść wojenna
Jan Władysław Woś: Ogrodnik
Noémi László: wiersze

PRZEKROJE
Nie tylko analitycznie…
Rafał Szczerbakiewicz: Dlaczego Polska (nie) leży nad Morzem Śródziemnym? [Paweł Czapczyk „Portret humanisty. Zygmunt Kubiak w kręgu eseistyki, mitologii i krytyki kultury”];
Aleksander Wójtowicz: Literatura „po końcu świata” i „w środku życia” [Ewa Wiegandt „Niepokoje literatury. Szkice o prozie polskiej XX wieku”];
Andrzej Goworski: Furtka w murze [Anna Maria Goławska „Włochy. Podróż na południe”];
Mariusz Kargul: Krajobraz widziany przez pajdę razowca [Andrzej Stasiuk „Dziennik pisany później”];
Agnieszka Reszczyk: Być poetą [Waldemar Michalski „Klucze i słowa. Szkice literackie”];
Wiesława Turżańska: Z nostalgią o muzie z lekka podkasanej [Kazimierz Pawełek „Mixtura dla Czarta”];

Prozaicy, prozaicy…
Jarosław Cymerman: Wybór z wyrobów [Bernard Nowak „Wyroby duchowe. Tom pierwszy”];
Agnieszka Kida: Na końcu tęczy [Janusz Głowacki „Good night Dżerzi”];
Maciej Nycz: Ludzie Grobli [Eustachy Rylski „Na Grobli”];
Magdalena Górecka: Dwugłos o niespełnieniu [Hubert Klimko-Dobrzaniecki „Bornholm, Bornholm”];
Jarosław Wach: Książka dla rodziny [Mikołaj Łoziński „Książka”]

PLASTYKA
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Cesarzowa Olga
Magdalena Długosz: Tęsknota za rajem w „Die Träumenden Knaben” Oskara Kokoschki

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Konfrontacja

SZTUKA SŁUCHANIA
Magdalena Jankowska: Teatr słowa i dźwięku. W czterdziestą rocznicę twórczości radiowej Marii Brzezińskiej

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Zawsze jesteśmy tylko obok innych

NOTY
Mordecai Roshwald: Piłsudski i gołąb

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.