Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 3/2012

Akcent numer 3 (129) 2012

Akcent numer 3 (129) 2012


 

Suplement: Leszek Mądzik "obrazy bez tytułu"

Suplement: Leszek Mądzik „obrazy bez tytułu”

Ryszard Kapuściński: Nowe Dziennikarstwo
Tadeusz Szkołut: Trudny optymizm Ryszarda Kapuścińskiego
Diana Kuprel, Marek Kusiba: Bez tej miłości nie mógł żyć…
Irena Wyczółkowska: wiersze
Izaak Baszewis Singer: Morderca
Grzegorz Wróblewski: wiersze
Anna Bielecka-Mateja: „Dziś są moje urodziny…”. Rozważania o śnie w poezji Tadeusza Różewicza
Ewa Solska: wiersze
Jarosław Nowosad: opowiadania
Eda Ostrowska: wiersze
Grzegorz Józefczuk: Świat wokół Schulza w optyce drohobyckiego „Głosu”
Joanna Dziwak: wiersze
Grzegorz Władysław Wróblewski: Walka jako forma sztuki
Marcin Czyż: Lubelskie pokoiki: Arahja
Małgorzata Piernik: Paruzja

PRZEKROJE
Kapuściński…
Wiesława Turżańska: „Tam, gdzie dzieje się historia”, czyli opowieść o ludziach drogi [Mirosław Ikonowicz „Hombre Kapuściński”];
Beata Kęczkowska: Reportaż – dzieło w toku [„Pisanie. Z Ryszardem Kapuścińskim rozmawia Marek Miller”];
Aneta Wysocka: Kapuściński nie zawsze ten sam [Ryszard Kapuściński „Gdyby cała Afryka…”]

Nie tylko analitycznie…
Wiesława Turżańska: Chytry wilniuk wychodzi z milczenia [Tadeusz Konwicki: „W pośpiechu”];
Robert Kuwałek: Powrót do miasta, którego nie ma [„Księga pamięci żydowskiego Lublina”];
Anna Frajlich: Wieczne życie rodu Kościelskich [Wojciech Klas, Jan Zieliński „Kościelscy. Ród, Fundacja, Nagroda”];
Edyta Antoniak-Kiedos: Wileńskie horyzonty Miłosza [Anna Szawerna-Dyrszka „Bliższe i dalsze okolice Miłosza. Szkice”];
Andrzej Goworski: Noli turbare circulos meos [Janusz Misiewicz „Ciało czasu. Esej o teatrze”]

Prozaicy, prozaicy…
Edyta Ignatiuk: Sylwa pogranicza [Adam Wiesław Kulik „Czas hieny”];
Magdalena Górecka: Świat z pudełka, czyli o doświadczaniu historii w postkulturze [Łukasz Orbitowski „Widma”];
Marcin Klimowicz: W żelaznym uścisku [Marek Sołtysik „Mocne ramiona pani Kicz”];
Jarosław Cymerman: Manowce poety [Bolesław Leśmian „Satyr i Nimfa. Bajka o złotym grzebyku”]

PLASTYKA
Lechosław Lameński: Świat widziany oczami grafika. O Andrzeju Węcławskim

TEATR
Magdalena Jankowska: Człowiek w lesie. „Sen nocy letniej” w Teatrze Osterwy

CAGE
Margaret Leng Tan: Zabawka to zabawka to (nie) zabawka

ROZMOWY
Dzieci Skamandra i anioły zostawione w szatni. Z Agnieszką Osiecką rozmawia Sergiusz Sterna-Wachowiak

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Ostatni taki wielki pan

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Splot

NOTY
Jarosław Wach: „Jeśli chodzi o lirykę ukraińską – wszystkie drogi prowadzą do Lublina”. Czytanie Ukrainy w „Akcencie” – Noc Kultury 2012
Bogusław Wróblewski: Zło jest nudne, czyli o cierpliwej wrażliwości
Jarosław Wach: „Wszystko mi mogą odebrać, ale losu mojego nikt mi nie odbierze”. Wiesław Myśliwski na Dwóch Brzegach
Edward Olszewski: Pomost dla serc

Noty o autorach


 

 

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.