Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 3/2015

 

Akcent numer 3 (141) 2015

Akcent numer 3 (141) 2015

SPIS TREŚCI

Hanna Krall odczytywana na nowo (Tochman/Szczygieł: Krall; Mariusz Szczygieł: Krall i ryby; Hanna Krall: Nie ma dużych ryb w moim życiu; Oczy węgorza)
Dominik Opolski: Rondo (fragmenty poematu)
Jacek Dehnel: Dziennik roku chrystusowego
Bogdan Prejs: wiersze
Alina Kochańczyk: Włochy były jego drugą ojczyzną. O Gustawie Herlingu-Grudzińskim
Witold Graboś: wiersze
Edyta Antoniak-Kiedos: Ziemia, pamięć, ciało… O poezji Tadeusza Kijonki
Kalina Kowalska: wiersze
Marta Czok: Z Libanu przez Anglię do Włoch (fragmenty pamiętnika)
Maryja Martysiewicz: wiersze
János Szentmártoni: opowiadania
Maciej Sowicki: wiersze
Jan Władysław Woś: Monika
Olena Paszuk: wiersze
Tadeusz Chabrowski: Po raz pierwszy w Rzymie

PRZEKROJE
Z różnych stron
Marcin Klimowicz: Dyskretny urok chimer [Jacek Dehnel „Matka Makryna”];
Ewelina Stanios-Korycka: Drzewo, człowiek, sarna, kamień. To samo [Szczepan Twardoch „Drach”];
Edyta Ignatiuk: Cud po prostu opowiedziany [Piotr Nesterowicz „Cudowna”];
Janusz Wrona: Chwała i traumy [Norman Davies „Serce Europy. Polska: przeszłość we współczesności”];
Ewa Dunaj: Pawła Panasa intuicje interpretacyjne [Paweł Panas „Opisanie świata. Szkice o poezji Marcina Świetlickiego”];
Wiesława Turżańska: Puszkin – nie Putin, Homer – nie Hoser [Janusz Drzewucki „Życie w biegu. O ludziach, miejscach, literaturze, piłce nożnej, maratonach i całej reszcie”, „Stan skupienia. Teksty o prozie”, „Charakter pisma. Szkice o poezji współczesnej”];
Irina Lappo: Kompendium wiedzy o historii teatru lalek [Henryk Jurkowski „Dzieje teatru lalek”];
Roch Sulima: Język – wartości – polska tożsamość kulturowa [Jerzy Bartmiński „Polskie wartości w europejskiej aksjosferze”]

PLASTYKA
Maria Pałasińska: Całości i fragmenty

MUZYKA
Jarosław Sawic: Nieznani czarodzieje. O jazzowym Lublinie epoki PRL

TEATR
Magdalena Jankowska: Spór o tożsamość. Studenckie „Kontestacje” w Lublinie

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Trawa

NOTY
Franciszek Piątkowski: Wspomniany Gong
Lechosław Lameński: Portrety artystów w grafice. Ryciny z kolekcji Adama Broża
Grzegorz Kondrasiuk: Świadomość Terpsychory. Nowe spojrzenia na taniec współczesny
Małgorzata Olsza: Pomiędzy słowem a obrazem. Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Wordstruck: American Artists as Readers, Writers and Literati”

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.