Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 3/2019

Akcent nr 3/2019

Akcent nr 3/2019

Spis treści

Birutė Jonuškaitė: wiersze

Barbara Sobczak: Komu służy hejt?

Anna Maria Wybraniec: Kōdō

Wacław Oszajca: wiersze

Alina Kochańczyk: Pora wspomnień

Rafał Rutkowski: opowiadania

Anna Frajlich: wiersze

Sara Akram: Jak być demiurgiem. Od kreatywności do creative writing

Elżbieta Wicha-Wauben: wiersze

Zbigniew Masternak: Mój prawdziwy ojciec

Musa Czachorowski: wiersze

Marta Panas-Goworska, Andrzej Goworski: Obrazy z zagłębia pamięci

Miłosz Waligórski: wiersze

 

PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie…

Wiesława Turżańska: Literackie peregrynacje klerka [Janusz Drzewucki „Obrona przypadku. Teksty o prozie 2”];

Alicja Müller: Umarł dramat, niech żyje dramat! [Jacek Kopciński „Wybudzanie. Dramat polski / Interpretacje”];

Rafał Habielski: O publicystyce Leopolda Ungera [Iwona Hofman, Ewelina Górka, Justyna Maguś, Magdalena Pataj „Publicystyka Leopolda Ungera. W kierunku dziennikarstwa poważnego”];

Jerzy Skwarzyński: Działalność z gatunku niemożliwych [Jerzy Jarniewicz „Tłumacz między innymi. Szkice o przekładach, językach i literaturze”];

Jadwiga Mizińska: „Nie bać się, nie kraść, nie kłamać” [Tomasz Dostatni OP „Otwarta brama”];

Jacek Zalewski: Przekroczyć metafizykę, czyli Palikot czyta Leśmiana [Janusz Palikot „Nic-nic. Ontologia na marginesach Leśmiana”];

Teresa Dras: Aktor w podróży. „W zasadzie spełniły się moje marzenia” [Jacek Brzeziński „Provisorium. Nieregularny dziennik z podróży”];

Adam Kopciowski: „Zgłębiłem tę czarną otchłań do samego dna…” [Mordechaj Canin „Przez ruiny i zgliszcza. Podróż po stu zgładzonych gminach żydowskich w Polsce”]

 

PLASTYKA

Ewa Oleszczuk: Jarosław Koziara – artysta osobny – człowiek sztuki

Lechosław Lameński: Izrael w akwafortach i akwatintach Anny Marii Perłowskiej-Weiser

 

KONTEKSTY

Eliza Leszczyńska-Pieniak: Unia Artystów na zamku w Lublinie

 

BARDOWIE

Judyta Bednarczyk: „Już czas odmienić umysł”. Bob Dylan a chrześcijaństwo

 

WSPOMNIENIA

Danuta Sękalska: „Mieliśmy szczęście, mając Amosa w naszym życiu”

 

SZTUKA SŁUCHANIA

Magdalena Jankowska: Prawdziwie, że dobry

 

MIASTO W OGNIU

Michał Frąckiewicz: Highway czy ślepy zaułek. Przyczynek do antropologii miasta

 

WIDZIANE Z FLORENCJI

Jan Władysław Woś: Z podchorążówki w Toruniu do Instytutu Biblijnego w Rzymie. Ks. Stanisław Michalski (1916-2003)

 

NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Hiobie, mój jedyny bracie

 

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Okno pamięci

 

NOTY

Hans-Christian Trepte: Sudička – niemiecka powieść historyczna o (prawie) zapomnianym kraju i ludziach

Kamila Regel: Dążąc do Autentyku

Ludmiła Siryk, Ewa Tomanek: Saga o Kozakach, czyli słowo o trylogii Józefa Łobodowskiego

Janina Januszewska-Skreiberg: Norwegia zakochuje się w Szymborskiej. Niezwykły spektakl w Oslo

Iwona Hofman: „Niepodległa”

 

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.