Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2022

E-wydanie „Akcentu” można kupić w:

e-kiosk.pl
nexto.pl


Akcent nr 4/2022
Akcent nr 4/2022

Spis treści

Czesław Mirosław Szczepaniak: wiersze

Joanna Clark: Marinka – heroinka

Aneta Wysocka: O wyobraźni poetyckiej Wacława Oszajcy

Krystyna Lenkowska: wiersze

Mieszko Wandowicz: Blues na harfę, umieranie i pianino

Ryszard Kołodziej: wiersze

Zbigniew Chojnowski: Całość Piotra Szewca

Maria Duszka: wiersze

Adam Dalczyński: Doba Józefa C.

Maciej Anczyk: wiersze

Joanna Dobkowska-Kubacka: Jak piękniały wampiry. Od potwora do ciacha

Dariusz Bitner: Tego upalnego lata

Zbigniew Dmitroca: wiersze

Bogusław Bakuła: „Orzeł Biały” (1941-2001). Na osiemdziesięciolecie utworzenia najważniejszego pisma Armii Polskiej na Wschodzie

WSPOMNIENIA

Jerzy Święch: Pamięci uczonego i przyjaciela (Jerzy Bartmiński 1939 – 2022)

PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie…

Waldemar Kuligowski: Dlaczego katalogów Ikei drukuje się więcej niż egzemplarzy Biblii [Roch Sulima „Powidoki codzienności. Obyczajowość Polaków na progu XXI wieku”];

Bartłomiej Krupa: Getto warszawskie w poezji i prozie [„Getto warszawskie w literaturze polskiej”];

Jarosław Janowski: O tym, jak widzimy świat [Dobrosław Bagiński „Obraz – zagadka wzrokowa”];

Grzegorz Józefczuk: Ach, ten uczony to poeta [Alfred Marek Wierzbicki „Między innymi o radości”]

Poeci, poeci…

Andrij Saweneć: Przekłady (na całe szczęście) nie zawsze są wolne [„100 wierszy wolnych z Ukrainy”];

Ewa Dunaj: O potrzebie (i potrzebności) zdań nienowych [Jacek F. Brzozowski „Kilka zdań co nienowe”];

Stefan Jurkowski: Poezja chwil bliźniaczych [Elżbieta Cichla-Czarniawska „Sobowtór chwili”];

Ewa Dunaj: Piękno nieustające [Bogusław Kierc „Tyle na chwilę. Wiersze z lat 1967-2020”]

PLASTYKA

Lechosław Lameński: Nareszcie w Polsce – Andrzej Kolo i artyści grupy KrakArt

SYLWETKI I PRZYJAŹNIE

Bohdan Zadura: Janek z Warszawy, profesor z Trydentu, florentyńczyk

POWIKŁANIA

Jan Lewandowski: Pani Elżbieta

KARTKI Z WYSPY

Grażyna Lutosławska: „Hockney’s Eye” w Fitzwilliam Museum w Cambridge

NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Duch czasu

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Spotkanie

NOTY

Grzegorz Figiel: Zbiory Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Hieronima Łopacińskiego w Narodowym Zasobie Bibliotecznym

70 lat najlepszego Radia w Polsce

Mariusz Deckert: Ku przyszłości

Konrad Sutarski: Niewidoczna strona księżyca, czyli mechanizator rolnictwa w poszukiwaniu światowych odkryć

Bartosz Suwiński: Nostalgia i obecność. Poezja Manolisa Aligizakisa

Waldemar Michalski: Mój Maksym Rylski

Noty o autorach

Contents and Summaries

Projekt realizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin
Zadanie jest współfinansowane przez Województwo Lubelskie

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.