Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2003

Akcent numer 4 (94) 2003

Akcent numer 4 (94) 2003

SPIS TREŚCI

Andrij Bondar: wiersze
Artur Leczycki: Zapiski z Ultima Thule
Łukasz Marcińczak: Helikon polski
Anna Frajlich: wiersze
Agnieszka Ćwieląg: MM
Wacław Oszajca: wiersze
Bohdan Zadura: Literatura narodowa a globalizacja?
Andrij Bondar: opowiadania
Kazimierz Nowosielski: wiersze
Oksana Weretiuk: Wchodzimy, wracamy czy wyrzekamy się Zachodu? (Kundera, Gretkowska, Dibrowa)
Czesław Mirosław Szczepaniak: Brak słów
Radosław Rzępołuch: wiersze
Waldemar Michalski: Wołyńskie wiersze Józefa Czechowicza
Jerzy R. Krzyżanowski: Na spotkanie z Czechowiczem
Lidia Deresz: Józef Czechowicz jako tłumacz Pawła Tyczyny
Michał F. Sokołowski: wiersze
Tadeusz Chróścielewski: O błogosławionym zejściu z tego świata króla Kraka…
Wojciech Sołtys: wiersze
Bogusław Biela: Żyć z pracy rąk swoich. W warsztacie pracodawcy Norwida
Stanisław Jan Rostworowski: Śliczna mała panienka
Piotr Machul: wiersze
Kuba Ryszkiewicz: Autobus
Marcin Małek: Od Puszkina do Czuchraja. Literackie szkice o Rosji
Marcin Czyż: wiersze

PRZEKROJE

Poeci, poeci…
Małgorzata Rygielska: Muzyka jest ze śmierci
Krzysztof Gryko: Republika okruchów
Paweł Gembal: Guzlowskiego droga krzyżowa
Sławomir Jacek Żurek: Z lirycznego kalendarza
Krzysztof Gryko: Napady poezji
Mariusz Solecki: Potęga zachwytu
Sławomir Jacek Żurek: Sam na sam z poezją
Józef Fert: Ciemne godziny Ewy
Anna Janko: Bezczas i niemiejsce
Tomasz Cieślak-Sokołowski: Poezja przekraczająca

Nie tylko analitycznie…
Monika Adamczyk-Garbowska: Sztuka przekładu
Paweł Nowak: Kulturowe oblicza słowa
Jerzy Święch: Szkic do portretu Wacława Iwaniuka
Tadeusz Szkołut: Społeczeństwo otwarte czy wspólnota?

DWUGŁOSY
Jacek Bierut, Paweł Mackiewicz: o „Taxi” Andrzeja Sosnowskiego

PLASTYKA
Lechosław Lameński: Jerzy Duda-Gracz – artysta osobny

MUZYKA
Ludwik Gawroński: Wacław Grudziński – skrzypek wirtuoz

TEATR
Grzegorz Kondrasiuk: O nowym Festiwalu Teatrów Niszowych „Theatrograf”

NOTY
Zdzisław T. Łączkowski: Czy odmienny świat?
Maria Makarska: Nowe odczytania Żeromskiego
Grzegorz Jacek Pelica: Bibliografia chrześcijaństwa wschodniego
Anna Rzepa Wertmann: Okruchy wspomnień, lśnienia brzmień

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.