Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2006

Akcent numer 4 (106) 2006

Akcent numer 4 (106) 2006

Marta Kwaśnicka: wiersze
Ryszard Lenc: Charon z rozstaja dróg
Wacław Oszajca: wiersze
Alina Kochańczyk: Rozmowy o miłości
Janusz Szuber: Coś się zacina, coś pracuje dalej
Robert Litwińczuk: opowiadania
Bolesław Taborski: wiersze
Beata Biskupska: Między „jeszcze” a „już”. Trwanie zagrożone w poezji Anny Frajlich
Wojciech Sołtys: wiersze
Andrzej Goworski: Sowa
Sławomir Kuźnicki: wiersze
Jan Lewandowski: Samotność państw bałtyckich
Janusz Styczeń: wiersze
Wołodymyr Danyłenko: Uszy; Miasto Tórwywan

PLASTYKA

Wszystko, co jest formą, może podlegać deformacji. Rozmowa Moniki Skarżyńskiej ze Zdzisławem Beksińskim (część I i II)

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Siła pokory

DWUGŁOSY

Wojciech Ligęza i Iga Swarowska: O „Traktacie o łuskaniu fasoli” Wiesława Myśliwskiego

PRZEKROJE

Znowu Witkacy
Małgorzata Szlachetka: Listy na wielką skalę [Stanisław Ignacy Witkiewicz: „Listy do żony (1923-1927)”];
Robert Jęczeń: Trzy spojrzenia na twórczość Witkacego [Emilia Dąbrowska: „Sztuka albo życie. Estetyka modernistyczna »Jedynego wyjścia« S. I. Witkiewicza”; Tomasz Bocheński: „Czarny humor w twórczości Witkacego, Gombrowicza, Schulza”; Ewa Makarczyk-Schuster: „Przestrzeń i znaki przestrzeni w utworach scenicznych S. I. Witkiewicza…”];
Aleksander Wójtowicz: Filmowe inspiracje Witkacego [Katarzyna Taras: „Witkacy i film”]

Prozaicy, prozaicy…
Łukasz Janicki: Prawda fikcji [Mieczysław Abramowicz: „Każdy przyniósł, co miał najlepszego”];
Łukasz Marcińczak: „Szpotawa panna” i napoleońskie komplikacje [Eustachy Rylski: „Warunek”];
Olga Masiuk: Kolejna opowieść Baricco [Alessandro Baricco: „Zamki z piasku”];
Marcin Czyż: Woody Allen by nie płakał [Irena Karpa: „Freud by płakał”];
Łukasz Marcińczak: Poczciwego ironisty zabawy pożyteczne [Henryk Bardijewski: „Dzikie Anioły i inne opowiadania”];
Jarosław Wach: Inercja albo rzeczywistość utkana z miraży [Waldemar Bawołek: „Raz dokoła”]

ARCHIWUM

Mirosław Wójcik: Listy Jerzego i Witolda Hulewiczów do Emila Zegadłowicza, czyli o przyjaźni między Kościankami a Gorzeniem

NOTY

Tomasz Majdasz: Sanocka opowieść na dwa głosy [Janusz Szuber, Władysław Szulc: „Mojość”];
Karolina Przesmycka: Wielkie ucieczki od małej stabilizacji. Stanisław Staszewski – zapomniany bard;
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Między rzeczywistością a wyobrażeniem. Międzynarodowa wystawa sztuki współczesnej w Zamościu;
WBW: Rzeźbiarze i teatr w Topólczy;
Tadeusz Polanowski: Opowiadania z czasów walki;
Olga Białek-Szwed: Tajemnica, suspens i sztuka pisania

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.