Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2008

Akcent numer 4  (114) 2008
Akcent numer 4 (114) 2008

Jerzy Święch: „czułem się kiepsko i miałem częste bóle…”
Przemek Witkowski: wiersze
Jarosław Nowosad: opowiadania
Ewa Świąc: wiersze
Robert Mielhorski: Mity literackiej nowoczesności
Piotr Linek: wiersze
Ryszard Lenc: El Bailarin (Tancerz)
Zofia Nowacka-Wilczek: wiersze
Beata Przymuszała: Pusta pustka? O zanieczyszczonej polskiej pamięci…
Henryk Kozak: wiersze
Ewa Kopsik: Słowo
Waldemar Michalski: „Piszę wiersze, aby ludziom dawały nadzieję”. O poetyckim fenomenie księdza Jana
Wiersze poetów ukraińskich: Iwan Andrusiak, Katrina Chaddad, Bohdan Ołeh Horobczuk, Ołena Husejnowa, Jurij Izdryk, Marianna Kijanowska, Andrij Lubka, Dmytro Łazutkin, Marjana Sawka, Marija Szuń, Oksana Zabużko

PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy…
Małgorzata Potent: Klucz rzucony w morze [Joanna Clark „Czemu, Cieniu odjeżdżasz… Trzy opowiadania”];
Emilia Ryczkowska: Szochen tow [Józef Hen „Pingpongista”];
Krzysztofa Trzaskowska: Piekło współczesne [Tomasz Piątek „Pałac Ostrogskich”];
Dariusz Nowacki: Tylko pokrętna historia [Kazimierz Brakoniecki: „Historie bliskoznaczne”];
Jarosław Wach: Miejsce, praca los… i dokumenty [„My, emigranci. Wspomnienia współczesnych Polaków z życia na obczyźnie”]

Nie tylko analitycznie
Małgorzata Szlachetka: Tam nie było sprawiedliwych wśród narodów świata [„Patrzyłam na usta… Dziennik z warszawskiego getta”];
Łukasz Janicki: Zabawy przyjemne czy pożyteczne? [Anna Martuszewska „Radosne gry. O grach/zabawach literackich”];
Magdalena Jankowska: Za plecami [Bogdan Tosza „Pisane na stronie”];
Karolina Przesmycka: Wszyscy jesteśmy rozbitkami [Felicja Bromberg, Anna Frajlich, Władysław Zając „Po Marcu – Wiedeń, Rzym, Nowy Jork”];
Jan Lewandowski: Przeszłość zanurzona w teraźniejszości [Paweł Jasienica: „Pamiętnik”];
Zbigniew Zaporowski: Oblicza wojny [Norman Davies: „Europa walczy 1939-1945. Nie takie proste zwycięstwo”]

PLASTYKA
Lechosław Lameński: Tomek Kawiak – rzeźbiarz, performer, malarz, rysownik, showman?

BARDOWIE
Jan Kondrak: wiersze

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Mistrzowie światła

NOTY
Andrzej Goworski: III Zderzenia Poetyckie w Sosnowcu
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Mistrzowie ilustracji na roztoczańskich plenerach
Wacław Wołyński: „Maj nad Wilią” po raz piętnasty
Konstanty Frączek: Lubelskie korzenie Janiny Porazińskiej

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.