Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2018

Akcent nr 4/2018

Akcent nr 4/2018

Spis treści

Marek Danielkiewicz: wiersze

Bogdan Nowicki: Barakomachia

Justyna Bednarska: wiersze

Waldemar Dymarczyk: Siodłata czapka i oficerki. Długi żywot brunatnej estetyki

Paola Loreto: wiersze

Sławomir Majewski: Chan Chan. Ziemia szatana

Magdalena Jankowska: wiersze

Aleksander Wójtowicz: Wędrowiec i wygnaniec, czyli niespisane dzieje awangardy lubelskiej

Tadas Žvirinskis: wiersze

Opowiadania ukraińskie w przekładach Bohdana Zadury (Hałyna Kruk, Ołeksandr Bojczenko, Andrij Lubka)

Walt Whitman: wiersze

Andrzej Jaroszyński: Polski emigrant powojenny w powieści brytyjskiej

Maciej Krzyżan: wiersze

Małgorzata Skałbania: opowiadania

Sara Akram: wiersze

Łukasz Marcińczak: „Kultura” między swemi albo – czy Giedroyc zmarnował życie?

 

PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie…

Wiesława Turżańska: W trosce o imponderabilia [„Konstelacja Topoi o rzeczach najważniejszych. Wybór tekstów krytycznych”. Wybór, układ treści, wstęp i redakcja Adrian Gleń];

Teresa Klimowicz: Anatomia żydowskiego cmentarza [Andrzej Trzciński „Świadkiem jest ta stela. Stary cmentarz żydowski w Lublinie”];

Jerzy Kutnik: Wspólnota pamięci [„Only Vanished Footprints or a Permanent Legacy? The Central European Refugee’s Cultural Memory in the Homelands”. Red. Márton Falusi i Ákos Károly Windhager];

Jerzy Święch: Jak się pisze o Annie Frajlich [„»Tu jestem / zamieszkuję własne życie«. Studia i szkice o twórczości Anny Frajlich”. Pod red. Wojciecha Ligęzy i Jolanty Pasterskiej];

Aleksander Wójtowicz: Przybosia portret wielokrotny [„Przyboś dzisiaj”. Pod redakcją Zenona Ożoga, Janusza Pasterskiego, Magdaleny Rabizo-Birek]

 

Poeci, poeci…

Ewa Dunaj: Sekcja martwego języka [Bohdan Zadura „Po szkodzie”];

Justyna Kasperek: Chłonąć realność [Grzegorz Wróblewski „Choroba Morgellonów”, „Miejsca styku”, „Implanty”];

Elżbieta Cichla-Czarniawska: Podróż w głąb pamięci [Edward Zyman „Bez prawa azylu”];

Teresa Tomsia: Poeta z Gór Sowich, z Chicago, „z krwi i kości” Kresów [Adam Lizakowski „Jak zdobyto Dziki Zachód. Wiersze i poematy”];

Edyta Antoniak-Kiedos: Poezja w ekskluzywnym wydaniu [Ewa Mazur „Inne klęski”]

 

PLASTYKA

Lechosław Lameński: Roman Mucha – niezwykły grafik regionalista

 

NA WERNISAŻU

Świat się kręci wokół kobiecości. Rozmowa z Jerzym Tyburskim

 

TEATR

Magdalena Jankowska: Gdy łajdak zasłoni się świętym obrazem

 

ESTRADA

Barbara Kowalik: „Córka kata” w Lublinie – pierwszy wielki sukces Hanki Ordonówny

 

DZIECKO I ŚWIAT

Iwona Hofman: Zacznijmy od tytułu. O bajkach Grażyny Lutosławskiej

 

ROZMOWY

Biała kartka. Z Marią Ekier, ilustratorką, autorką książek dla dzieci, rozmawia Eliza Leszczyńska-Pieniak

 

NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Przepraszam, ale czy mogę się przespać

 

KONTEKSTY

Iwona Hofman: Wierszy się nie gra

 

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Smakowanie starości

 

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.