Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 1-2/2002

Akcent numer 1-2 (87-88) 2002

Akcent numer 1-2 (87-88) 2002

SPIS TREŚCI
 
Aneta Kapelusz: opowiadania
Anna Nowaczyńska-Smoczyk: Mgnienia
Katarzyna Hołda: O życiu
Maciej Melecki: wiersze
Kamila Borysewicz: Światy zastępcze w „Lalce” Prusa
Kazimierz Brakoniecki: wiersze
Barbara Srebro-Fila: Muchomory
Tomasz Hrynacz: wiersze
Olga Masiuk: Żegnam vitam
Łukasz Marcińczak: Fantazje zamojskie
Paweł Lekszycki: wiersze
Sylvia Szymańska: Motel w Żądzokościołach
Andrzej Tchórzewski: wiersze
Grażyna Stachyra: „Nie traktujcie mnie, jakbym był cieniem”
Adam Marczak: wiersze
Piotr Siwecki: Powieść jako forma niemożliwa. Przypadek „Lit” Bohdana Zadury
Wojciech Łęcki: wiersze
Connie Palmen: I.M. (fragmenty)
Elżbieta Wicha-Wauben: Connie Palmen: Marylin Monroe wśród filozofów

Czarni Amerykanie

Joanna Durczak: Poezja Murzynów amerykańskich drugiej połowy XX wieku
Harryette Mullen: wiersze
Ewa Łuczak: Proza Toni Morrison „in illo tempore”
Toni Morrison: Recytatyw
Patrycja Baran: Sula, albo wiedźma
Rita Dove: wiersze
Kate Delaney: „Miss Ameryka Poezji”
Hoyt Fuller: W kierunku Czarnej Estetyki
Nathan McCall: Zapiski więzienne
Małgorzata Paprota, Bartosz Wójcik: Księga wyjścia
Bianka Zarzycka: Opowieści niewolników – zapiski białe na czarnym

PRZEKROJE
Nie tylko analitycznie…

Agnieszka Czechowicz: Oko i całość; – /Władysław Panas: „Bruno od Mesjasza. Rzecz o dwóch ekslibrisach oraz jednym obrazie i kilkudziesięciu rysunkach Brunona Schulza”/
Maciej Cisło: Elegijny centon; – /Maria Janion: „Żyjąc tracimy życie. Niepokojące tematy egzystencji”/
Aldona Targońska: Skazani za czytanie Mickiewicza ; – /Dora Kacnelson: „Skazani za lekturę Mickiewicza. Z archiwów Lwowa i Wilna”/
Grzegorz Jacek Pelica: Panorama prawosławia; – /”Prawosławie. Światło wiary i zdrój doświadczenia.” – Red. Krzysztof Leśniewski, Jadwiga Leśniewska/
Ewa Kępa: Polska demokracja bez kobiet; – /Agnieszka Graff: „Świat bez kobiet. Płeć w polskim życiu publicznym”/
Maciej Płaza: Lektury świadka wielkich przedwiecznych; – /Howard Phillips Lovecraft: „Nadnaturalny horror w literaturze”/
Ryszarda E. Bernacka: Człowiek jako jednostka twórcza; – /Stanisław Popek: „Człowiek jako jednostka twórcza”/
Maciej Cisło: Miłość poety; – /Wiesław Budzyński: „Taniec z Baczyńskim. Historia miłości Barbary i Krzysztofa Baczyńskich”/
Jacek Łukasiewicz: Przygody z wolnością – kłopoty z egzystencją; – /Krzysztof Śliwiński: „Przygody z wolnością. Uwagi o poezji współczesnej”/
Janusz Golec: Czasy Tomasza Manna; – /Thomas Mann: „Moje czasy. Eseje”/

Prozaicy… prozaicy…

Magda Opoka: Samotność z automatu; – /Jerzy Sosnowski: „Apokryf Agłai”/
Aneta Wysocka: „Euroman” bez właściwości; – /Paweł Przywara: „Euroman”/
Stanisław A. Łukowski: Cudak w cieniu sumaka; – /Augustyn Baran: „tau tau”/
Bartek Kruk: Rokendrol iz ded; – /Krzysztof Varga: „Tequila”/
Marek Danielkiewicz: Piotruś; – /Piotr Szewc: „Zmierzchy i poranki”, „Syn kapłana”/
Stanisław A. Łukowski: Tańcz mi, tańcz…; – /Magdalena Bożko: „Tak ci zatańczę”/

PLASTYKA
Jerzy Kutnik: Czarna sztuka
Lechosław Lameński: Obraz czy szkic. Malarstwo Wiesława Jędruszczaka

MUZYKA
Andrzej Antoszek: Rap – gdzie się podziały te rymy z naszych podwórek ?
Beata Wieleba, Katarzyna Stefańska: Irlandzkie rodowody

TANIEC
Dorota Janowska: Gdzie właściwie jest czarny tancerz

TEATR
Aneta Wysocka: „Dziady” Mickiewicza w teatrze lubelskim

HISTORIA
Miklós Horváth: Polskie wątki węgierskiego powstania i walki o wolność 1956 roku

OBYCZAJE
Anna Bocian-Czyż: Niespodziewane przyjście zmarłych

ROZMOWY
Mirosława Paroszkiewicz: O Eugeniuszu Eibischu – rozmowa z Wiesławem Ochmanem, przyjacielem malarza

NOTY
Marek Danielkiewicz: Ślady po nieobecnych;
Marta Cywińska-Dziekońska: Surrealista naiwny, surrealista absolutny, surrealista martwy;
Maciej Cisło: Sławni i osławieni;
Małgorzata Skorupka: 30 lat temu zmarł Arnold Słucki;
Janusz Golec: Bolesław Fac – nie tylko pisarz;
Bogusław Biela: Odsłony z niedalekiej przeszłości

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.