Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2005

Akcent numer 2 (100) 2005

Akcent numer 2 (100) 2005

Łukasz Marcińczak: Kamienie pachnące szafranem
Joanna Dziwak: wiersze
Paweł Huelle: Sezon pierwotnych intuicji
Maciej Melecki: wiersze
Mykoła Riabczuk: Saturday Night. Przerwa w podróży
Anna Maria Goławska: wiersze
Bernard Nowak: Notatnik 2001-2002
Marta Kwaśnicka: wiersze
Anna Dargiewicz: Obcy w Imperium
Eryk Ostrowski: wiersze
Bogdan Nowicki: Bękarcie
Łukasz Mańczyk: wiersze

DWUGŁOSY

Tadeusz Szkołut, Aneta Wysocka: O „Podróżach z Herodotem” Ryszarda Kapuścińskiego

PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy…

Jarosław Cymerman: Taniec życia i śmierci z historią w tle – (Bernard Nowak „Taniec Koperwasów”)
Małgorzata Szlachetka: Gdańsk w kolorze sepii – (Paweł Huelle „Castorp”)
Monika Szabłowska: Spowiedź dziecięcia ubiegłego wieku – (Henryk Grynberg „Uchodźcy”)
Paweł Gembal: Świat wyszedł z formy – (Wanda Michalak „Wielkie nieba! (Fuga)”)
Robert Wijowski: Chaos i porządek wszechbytu – (Jurij Andruchowycz „Perwersja”)
Katarzyna Hołda: Książę in spe – (Zbigniew Masternak „Księstwo. Księga druga”)
Ewa Dunaj: Skazani na skrytość – (Jerzy Sprawka „Tajemne życie korników”)
Paweł Mackiewicz: Przez uchylone drzwi – (Michał Witkowski „Lubiewo”)

Nie tylko analitycznie

Aleksander Wójtowicz: Ostatnie „podróże” Miłosza – (Czesław Miłosz „O podróżach w czasie”)
Jarosław Cymerman: Wspólny język „Słów i twarzy” – (Waldemar Michalski „Słowa i twarze. Szkice literackie”)
Ewelina Półchłopek: Bóg dyskretny – (Jacek Bolewski SJ „Sztuka u Boga”)
Elżbieta Cichla-Czarniawska: Kontynuacja i nowości – (Andrzej K. Waśkiewicz „W kręgu futuryzmu i awangardy”)
Izabella Golec: Mistyczki, emancypantki, feministki – (Mirosława Czarnecka „Wieszczki. Rekonstrukcja kobiecej geneaologii w historii niemieckiej literatury kobiecej”)
Waldemar Michalski: Wszystko o tatrzańskich zbójnikach – (Michał Jagiełło „Zbójnicka sonata”)

PLASTYKA

Lechosław Lameński: Synteza czerni, bieli i światła w grafikach Barbary Sosnowskiej-Bałdygi

SZTUKA SŁUCHANIA

Magdalena Jankowska: Usłyszeć nagość. „Operetka” Gombrowicza w Polskim Radiu

MUZYKA

Maciej Białas: „La musique du temps”

MŁYNARSKI

Wojciech Młynarski: Grób mojej Matki

NOTY

Jarosław Wach: Ćwierćwiecze Deutsches Polen-Institut
Tomasz Misiewicz: Paryskie spacery Ludwika Stommy;
Aneta Wysocka: Dlaczego róża jest różą?;
Anna Asyngier-Kozieł: Teatry lokalne w perspektywie antropologicznej;
Paweł Laufer: Nagroda Pro Publico Bono dla Fundacji Pro Academia Narolense

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.