Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2019

Akcent, numer 4/2019

Akcent nr 4/2019

Spis treści

Jakub Węgrzyn: wiersze

Ewa Sułek: Na bagnach

Jan Kreft: W czarnej skrzynce mowy nienawiści

Jacek Jaszczyk: wiersze

Piotr Mitzner: Pod powiekami

Tomasz Kłusek: Kalendarz polski Danuty Mostwin

Jan Henryk Cichosz: wiersze

Piotr Mateusz Bobołowicz: Meksykanka i Perykles

Paweł Miastkowski: wiersze

Malwina Mądra: Pisanie przestrzenią. O twórczości Andrzeja Stasiuka

Marcel Marudziński: Powtórz

Marcin Podlaski: wiersze

Kazimierz Brakoniecki: Zeszyt: Paryż, Bordeaux, Lyon

Piotr Gwiazda: wiersze

 

PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie…

Wiesława Turżańska: Matejko – artysta spełniony czy niespełniony? [Marek Sołtysik „Klan Matejków”];

Grzegorz Józefczuk: Kiedy grzech stał się przestępstwem [Magdalena Kowalska-Cichy „Magia i procesy o czary w staropolskim Lublinie”];

Tomasz Kłusek: Fotografie metafizyczne Adama Bujaka [Adam Bujak „Polska Wschodnia”];

Iwona Hofman: Ważna książka o Zygmuncie Haupcie [Paweł Panas „Zagubiony wpośród obcych. Zygmunt Haupt – pisarz, wygnaniec, outsider”]

 

Prozaicy, prozaicy…

Aleksander Wójtowicz: Trefne zajęcia [Ojzer Warszawski „Szmuglerzy”];

Ewa Dunaj: Może mieć na imię Malwina [Malwina Pająk „Lukier”];

Aleksander Wójtowicz: Pensjonariuszowanie [Barbara Klicka „Zdrój”];

Waldemar Michalski: Pisarz moralnego niepokoju szczęśliwie przypomniany… [Andrzej Łuczeńczyk „Dzieła zebrane”];

Eliza Leszczyńska-Pieniak: Kłopoty zaimków [Grażyna Lutosławska „Jatymy wesołe i rzewne, niektóre o miłości”]

 

PLASTYKA

Piotr Majewski: Trzy odsłony progresji. Tytus Dzieduszycki-Sas

 

HISTORIA

Jan Lewandowski: Unia lubelska – korzenie i owoce

 

NA WERNISAŻU

Eliza Leszczyńksa-Pieniak: Brzechwa zobrazowany, czyli o tym, kto brzmi w trzcinie

 

LUBLIN W OGNIU

Joanna Zętar: Miasto. (Lublin.) Archipelag

 

BARDOWIE

Marek Andrzejewski: teksty piosenek

 

WIDZIANE Z FLORENCJI

Jan Władysław Woś: Leonardo Bruni i początki humanizmu

 

NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Pożytek z nowego poety

 

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Cmentarz

 

NOTY

Stefania Michalska: III Międzynarodowy Trójstyk Literacki: Białoruś – Polska – Ukraina

Adrianna Pierepienko: „Podałaś mi czarną polewkę”, czyli miłość, emocje i język

 

Noty o autorach

 

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.