Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jarosław Sawic

Jarosław Sawic

Fot. Jarosław Wach

Jarosław Sawic – ur. 1976 w Lublinie. Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej UMCS. Krytyk muzyczny, specjalizujący się w rocku progresywnym, fusion i folku oraz związkach literatury z muzyką. Współpracownik „Akcentu” i magazynu „Lizard”. Autor książek Bogdan Loebl. Słucham głosu serca. Rozmawia Jarosław Sawic (2015) i Budka Suflera – Memu miastu na do widzenia. Muzyka – miasto – ludzie (2017) oraz stu kilkudziesięciu tekstów (artykuły, eseje, recenzje, wywiady) publikowanych na łamach m.in. „Akcentu”, „Fragile”, „Krytyki Politycznej”, „Lizarda”, „Midrasza”, „Twojego Bluesa”. Publikował również wiersze, m.in. w „Akcencie” i „Gazecie Wyborczej”. Ulubieni wykonawcy: rock i muzyka popularna – King Crimson, Gentle Giant, Jethro Tull, Maneige, Queen, Banco del Mutuo Soccorso, E. Gismonti, F. Zappa. M. Grechuta, J. K. Pawluśkiewicz; jazz i fusion – K. Komeda, A. Trzaskowski, Z. Namysłowski, B. Evans, J. Coltrane, Modern Jazz Quartet, C. Corea, Mahavishnu Orchestra; muzyka poważna – L. van Beethoven, F. Chopin, J. Brahms, E. Granados, K. Szymanowski, A. Skriabin, B. Bartok, A. Bax, D. Szostakowicz, A. Schnittke. W 2017 r. otrzymał Dyplom uznania województwa lubelskiego za szczególne zaangażowanie w rozwój kultury, a w 2020 r. Medal Prezydenta Miasta Lublin (2020). Najszczęśliwszy mąż Agnieszki, tato Stasia, przyjaciel kotki Merci. Mieszka w Lublinie.

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.