Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2000

Akcent numer 4 (82) 2000

Akcent numer 4 (82) 2000

Marek Pietrzela Hit na kit (fragmenty)
Ewa Mazur wiersze
Jerzy Święch Michał Głowiński, czyli o literaturoznawstwie bez granic i uprzedzeń
Tadeusz Chabrowski wiersze
Henryk Kozak Kamień
Sławomir Buryła „Życie nie jest bezpiecznš wyspą.” O debiucie Henryka Grynberga
Piotr Mamcarz wiersze
Tadeusz Zubiński Opowiadanie z deszczem
Stanisław Stanuch „Odziani w ogień, po własnych popiołach, stąpamy do nieba”. O poezji Tadeusza Śliwiaka
Stanisław Chyczyński wiersze
Zbigniew S. Mastemak „Pornografia”: trójząb w orle
Agnieszka Reszczyk wiersze
Waldemar Michalski Galicyjskie korzenie twórczości Adama Zielińskiego
Krzysztof Rudowski Punkt obserwacyjny
Grażyna Iwanicka wiersze
Danuta Mostwin Przechodzenie granic nieprzekraczalnych
Danuta Kosk-Kosicka wiersze
Maciej Malicki Ogryzki z NY
Stanislaus A. Blejwas Czesiu! Jak się mamy!?
Stefan Szczygłowski wiersze

PLASTYKA
Paulina Toporowicz Mitologia w ilustracjach S.Hiszpańskiego
Stanisław Popek Sny z wieży milczenia. W dwudziestą rocznicę śmierci Jana Popka

PRZEKROJE

Tematy polsko-żydowskie
Katarzyna Więcławska Poezja Słuckiego – echa judaizmu
Arkadiusz Adamczuk Lublin, którego nie ma
Katarzyna Więcławska: Löw o literackich związkach polsko-żydowskich
Sławomir Buryła Tematy do przemyśleń
Robert Kuwałek Życie żydowskie na Lubelszczyznie w okresie Wielkiej Wojny

MUZYKA
Ludwik Gawroński Opera „Chłopi” według Reymonta
Krzysztof Bańka Voo Voo robi Oov Oov, czyli nowa stara twarz Wojtka Waglewskiego

TEATR
Bartek Kruk Lubelskie święto teatru

FILM
Sławomir Bobowski Realizm i filozoficzny uniwersalizm „Aktorów prowincjonalnych” Agnieszki Holland

PODRÓŻE
Wojciech Zalewski Dayakowie i Batakowie, rozważania pątnika

ROZMOWY
Realny zaświat – z współtwórcami Teatru im. S. I. Witkiewicza w Zakopanem rozmawia Grzegorz Walczak

NOTY
Stanisław Chyczyński Nowaka poezja religijna
Elżbieta Cichla-Czarniawska O literaturze i sztuce XX wieku – z okazji jubileuszu Tadeusza Kłaka
Elżbieta Stoch Dawne lubelskie adaptacje „Pana Tadeusza”

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.