Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 3/2014

Akcent numer 3 (137) 2014

Akcent numer 3 (137) 2014

Edward Balcerzan: Wyklejanki – felietony – wiersze (o twórczości Wisławy Szymborskiej)
Bogdan Nowicki: wiersze
Jacek Dehnel: Matka Makryna
Urszula M. Benka: wiersze
Ewa Prządka: „Znasz-li ten kraj…”, czyli polscy pisarze we Włoszech
Uta Przyboś: wiersze
Mariusz Kargul: Raj dodatkowy
Andrzej Muszyński: wiersze
Alina Kochańczyk: Ten potwór Witkacy (na marginesie pierwszego tomu „Listów”)
Jarosław Sawic: wiersze
Marek K. E. Baczewski: miniatury
Włodzimierz Fełenczak: wiersze
Przemysław Kaliszuk: Czarna skrzynka i boczne odnogi czasu. Nowoczesne aspekty historii alternatywnych
Jacek Giszczak: wiersze
Miljenko Jergović: Nora, jak ta z Ibsena

PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy…
Jarosław Cymerman: (Dys)harmonia mundi [Paweł Huelle „Śpiewaj ogrody”];
Andrzej Molik: Orlik do lotu się podrywający [Władysław Broniewski „Pamiętnik”];
Edyta Ignatiuk: Lekcje geopoetyki [Jurij Andruchowycz „Leksykon miast intymnych. Swobodny podręcznik do geopoetyki i kosmopolityki”];
Edyta Antoniak-Kiedos: Książę z bajki [Zbigniew Masternak „Nędzole”]

Nie tylko analitycznie…
Dariusz Pachocki: Balcerzana szkiełko i oko [Edward Balcerzan „Pochwała poezji. Z pamięci, z lektury”];
Karolina Przesmycka: Opowieść o bardzo zmęczonym narodzie [Małgorzata Rejmer „Bukareszt. Kurz i krew”];
Bogdan Rogatko: W odczarowanym świecie [Wojciech Ligęza „Pod kreską, teksty z lat 1996-2013”];
Małgorzata Szlachetka: Holokaust w literaturze. Temat ani łatwy, ani nowy [Sylwia Karolak „Doświadczenie Zagłady w literaturze polskiej 1947-1991. Kanon, który nie powstał”];
Wiesława Turżańska: Portret rodzinny we wnętrzu, czyli paradoksy Beksińskich [Magdalena Grzebałkowska „Beksińscy. Portret podwójny”];
Tadeusz Szkołut: Biografia fotograficzna [„Ryszard Kapuściński. Fotobiografia”]

BARDOWIE
Jerzy Szperkowicz: Gdyby żył Wysocki…
Włodzimierz Wysocki: wiersze

PLASTYKA
Jan W. Woś: Czterysta lat temu zmarł El Greco

TEATR
Magdalena Jankowska: Światłocień Boga

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Poeta w objęciach Gepa Gambardelli, czyli o poszukiwaniu paradoksu

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Avignon

NOTY
Konrad Sutarski: Nowa twarz na firmamencie poetyckiego nieba (o wierszach Elżbiety Adamskiej-Mohos)
Zbigniew Chojnowski: Lęki i zachwyty Jerzego Hordyńskiego
Wacław Wołyński: Na Wołyniu po polsku

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.