Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2022

E-wydanie „Akcentu” można kupić w:

e-kiosk.pl
nexto.pl


Grzegorz Jędrek: wiersze

Małgorzata Skałbania: opowiadania

Jacek Zalewski: Od Susan do „Susan”, czyli między kampem a metaforą

Anna Frajlich: wiersze

Sara Wojciechowska, Aleksander Wójtowicz: Kronikarz Lublina. Nieznane opowiadania Wacława Gralewskiego

Wacław Gralewski: opowiadania

Alicja Regiewicz: wiersze

Tomasz Kłusek: W Zamościu, czyli wszędzie. Tryptyk powieściowy Piotra Szewca

Witold Graboś: wiersze

Maria Piotrowska: Dziewczyny z instytutu

Markéta Chmielowiec: wiersze

Olga Anna Wiewióra: Znikający język. O współczesnej poezji łotewskiej

Tomasz Smogór: wiersze

POWIKŁANIA

Stanisław Zasada: Brzmienie Bacha

PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie…

Monika Adamczyk-Garbowska: O tłumaczach, tłumaczkach i sztuce przekładu [Jerzy Święch „Z historii i poetyki przekładu”, Krzysztof Umiński „Trzy tłumaczki”];

Artur Rejter: Jeszcze o kobietach i mężczyznach w polszczyźnie [Jolanta Szpyra-Kozłowska „Nianiek, ministra i japonki. Eseje o języku i płci”];

Wacława Milewska: Cyprian Norwid – poznawanie sztukmistrza [Cyprian Norwid „Wierny-portret”]

Poeci, poeci…

Ewa Dunaj: Prawdziwe rozmowy prowadzić można jedynie z poetami i z psami [Kazimierz Brakoniecki „Pies na wiersze albo Pieczewo”, „Biografie wiersza”];

Waldemar Michalski: „W głębi”, czyli sen o morzu [Eugeniusz Koźmiński „W głębi”];

Małgorzata Rygielska: Międzyplanetarne podróże [Joanna Pawłat „Lublin – Proxima b i inne trasy”];

Grzegorz Jędrek: Lament nad stanem świata [Aleksandra Zińczuk „Tu”];

Karol Maliszewski: „Nikt nie zwrócił uwagi na waszą śmierć” [Rami al-Aszek „Jak to wypisują na naszych twarzach”]

PLASTYKA

Plakat musi śpiewać. Rozmowa z Lechem Majewskim – mistrzem sztuki plakatu i grafiki książkowej, profesorem ASP w Warszawie

Jarosława Bondarczuk: Ewolucja semantyki obrazu węża w sztuce epoki kamienia

TEATR

Jacek Brzeziński: Drugi początek Provisorium

NA WERNISAŻU

Lechosław Lameński: 35 lat Galerii Sztuki Sceny Plastycznej KUL

MUZYKA

Jarosław Sawic: Z bliskiej oddali. O muzyce w Estonii

DZIECKO I ŚWIAT

Grażyna Lutosławska: O bajce, której znudziła się bajka

NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Życie w stanie korekty

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Afrykański Makbet w Lizbonie

NOTY

Aleksander Wójtowicz: Miron w Lublinie (i Paryżu)

Anna Łyczewska: Dao, czyli droga człowieka szlachetnego

Stefania Michalska: Poetyckie obszary wolności Zbigniewa Strzałkowskiego

Noty o autorach

Contents and Summaries


Projekt realizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin
Zadanie jest współfinansowane przez Województwo Lubelskie

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.