Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 1/2014

Akcent numer 1 (135) 2014

Akcent numer 1 (135) 2014

Jarosław Moser: wiersze
Anna Nasiłowska: Polska jesień po latach
Kalina Kowalska: wiersze
Grażyna Lutosławska: Miesięcznik podróżny
Maciej Cisło: wiersze
Jarosław Nowosad: opowiadania
Miłosz Waligórski: wiersze
Urszula M. Benka: Kim był Jan Parandowski? (po lekturze studium Rafała Szczerbakiewicza)
Waldemar Michalski: wiersze
Jacek Dąbała: Genialny pomysł
Janusz Drzewucki: wiersze
Wojciech Białasiewicz: O Polsce i sprawach polskich do amerykańskiej Polonii. Stefan Kisielewski w Chicago
Krzysztof Gryko: wiersze
Eugeniusz Koźmiński: Śmierdziel
Michał Jagiełło: Mieczysław G. Pawlikowski w Tatrach
Kenneth White: Haiku
Rozmowy nad brzegiem morza. Z Kennethem Whitem rozmawia Érik Sablé

PRZEKROJE
Poeci, poeci…
Karol Maliszewski: Podniecający trud [Jacek Dehnel „Języki obce”];
Małgorzata Rygielska: Smuga na kamieniu [Piotr Mitzner „W oku Kuku”];
Iwona Gralewicz-Wolny: Spotkanie – w świecie słów [Jacek F. Brzozowski „Galatea”];
Zbigniew Chojnowski: Opowiadanie miejsc, czyli wejście w czas [Janusz Drzewucki „Dwanaście dni”];
Marek Pieczara: Logika fali [Wacław Tkaczuk „Na więcej, na przepadłe”]

Nie tylko analitycznie…
Paweł Mackiewicz: Sprzymierzeni, rozproszeni [„Boom i kryzys. Nowe czasopisma literacko-artystyczne i społeczno-kulturalne w Polsce po roku 1980”];
Magdalena Górecka: Filmoznawstwo kontrfaktyczne, czyli o pechowej trzynastce polskiej kinematografii [Tadeusz Lubelski „Historia niebyła kina PRL”];
Ryszard Montusiewicz: Życiodajny dopływ [Karolina Famulska-Ciesielska, Sławomir Jacek Żurek „Literatura polska w Izraelu. Leksykon”];
Aneta Wysocka: Etyka i stylistyka [Ryszard Kapuściński „To nie jest zawód dla cyników”]

DWUGŁOSY
Teresa Worowska i Wiesława Turżańska o antologii młodej liryki węgierskiej Jeszcze bliżej

PLASTYKA
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Satyra, żart i metafora w pracach Edwarda Lutczyna

MUZYKA
Jarosław Sawic: „Sing Hallelujah” – jazz w „Mistrzu i Małgorzacie” na tle epoki

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Drohobycz

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Poeta pod Wiszącą Skałą

KONTEKSTY
Jarosław Wach: Goście „Akcentu” w Teatrze Starym (A. Kapuścińska, H. Krall, W. Myśliwski, poeci Lublina)

NOTY
Jan Władysław Woś: Niezwykłe dzieje antykwariusza Wilfrida Michała Woynicza
Elżbieta Wicha-Wauben: Emigracyjne zabawy
Edyta Igantiuk: Przestrzeń oporu, przestrzeń namysłu

Noty o autorach

Contents and Summaries

 

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.