Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2011

Akcent numer 2 (124) 2011

Akcent numer 2 (124) 2011

Hałyna Kruk: wiersze
Amir Gutfreund: Pocztówka z Waldsee
Łukasz Janicki: Demony i anioły historii. Wizja dziejów w „Pamiętniku po klęsce” Kazimierza Wyki
Eugeniusz Koźmiński: wiersze
Marek Sołtysik: Pani Kicz z przodu i z boku
Tadeusz Chabrowski: wiersze
Bogdan Nowicki: Schulzowskie ordalia, czyli jaźń ćwicząca się w herezji
Artur Chlewiński: Młodo w Lublinie. Przedwcześnie na Starym Mieście
Andrzej Basaj: Karaluchy i ludzie w parach
Jan Henryk Cichosz: wiersze
Jarosław Cymerman: Jagiellońska Polska i stepowa Hellada – Czechowicz tłumaczy Małaniuka
Dariusz Eckert: wiersze
Katalin Mezey: opowiadania
Tamás Halmai: wiersze

PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy…
Aleksander Wójtowicz: Kluski, holocaust i liberatura [Raymond Federman „Podwójna wygrana jak nic”];
Tomasz Dostatni: Pająk i osioł w habicie [Tadeusz Chabrowski „Skrawki białego habitu”];
Ewa Dunaj: Facet, który umieścił się w dwudziestoleciu międzywojennym [Kostia Berezin „Buty Mesjasza. Traktat o podniesieniu rzeczy zdegradowanej”];
Wiesława Turżańska: Palimpsest z cieniem w tle [Ewa Kopsik „Uciec przed cieniem”];
Paweł Mackiewicz: You’ll never know [Wojciech Koryciński „Tajemnice ulicy Pańskiej”];
Marcin Klimowicz: Powidła wuja Leona, czyli dyskretny urok Davida Lyncha [Marek Sieprawski „Krymina”]

Nie tylko analitycznie…
Emil Noiński: Zadbać o pamięć – Polacy podczas węgierskiej rewolucji 1848-1849 [István Kovács „Nieznani polscy bohaterowie powstania węgierskiego 1848-1849”];
Barbara Tatar: Jaka jest „przyszłość Witkacego”? [„Przyszłość Witkacego”, red. Teresa Pękala];
Łukasz Chomik: Drogowskazy interpretacji [Ewa Owczarz „Nieosiągalna całość. Szkice o powieści polskiej XIX wieku”];
Renata Ziółkowska: Wszystko naprawdę, wszystko na niby [Sławomir Mrożek „Dziennik. Tom 1. 1962-1969”];
Aneta Wysocka: Wiele głosów – jedno „ja” [Magdalena Horodecka „Zbieranie głosów. Sztuka opowiadania Ryszarda Kapuścińskiego”]

PLASTYKA
Agnieszka Pasztor: Malarskie widzenie świata Małgorzaty Łady-Maciągowej

TEATR
Magdalena Jankowska: „Zamknęły się oczy Ziemi” Pawła Huelle w Teatrze Osterwy

MUZYKA
Maciej Białas: Upiór w operze? O orientacji rynkowej w świecie wielkiej muzyki

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Kaczeńce

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Epitafium dla Zygmunta Mikulskiego

NOTY
Dominika Świątoniowska: Przyczynek do „ludowości” polskiego rokoka. Walenty Gurski, zapomniany poeta oświeceniowy
Marek Danielkiewicz: Stacja końcowa, czyli recenzent pamięta…

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.