Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2013

Akcent numer 4 (134) 2013

Akcent numer 4 (134) 2013


 
Lublin - miasto poetów Antologia, część 2

Lublin – miasto poetów
Antologia, część 2

Zbigniew Strzałkowski: wiersze
Julianna Jonek: opowiadania
Sławomir Hornik: wiersze
Piotr Nesterowicz: Nieziemski lazur Sofii
Paulina Zdanowska: wiersze
Łukasz Marcińczak: Zęby Mertona, czyli do czego Bóg używa mistyków
Dawid Staszczyk: wiersze
Helena Świda-Szaciłowska: opowiadania
Rafał Mieczysłavsky: wiersze
Bogusław Bakuła: Lwów: mit wielokulturowości
Maciej Modzelewski: wiersze
Judyta Bednarczyk: Jej ozdoba
Mateusz Grzeszczuk: wiersze

PRZEKROJE
Prozaicy, prozaicy…
Edyta Ignatiuk: Przywracanie pamięci [Oksana Zabużko „Muzeum porzuconych sekretów”];
Aleksander Wójtowicz: Safari w Mordorze [Ziemowit Szczerek „Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian”];
Ewelina Stanios: Ulepiony z żeńskiej gliny [Szczepan Twardoch „Morfina”];
Ewa Dunaj: Specjalistka od operacji na otwartym sercu? [Kaja Malanowska „Patrz na mnie, Klaro!”];
Marcin Klimowicz: Niewiadomszczyzna [Andrzej Niewiadomski „Mapa. Prolegomena”];
Wiesława Turżańska: Między Północą a Południem [Jan Władysław Woś „Sympozjum w Cassino i inne opowiadania”]

Poeci, poeci…
Joanna Kisiel: Na krzyż [Kazimierz Brakoniecki „Chiazma”];
Małgorzata Rygielska: Bliskość [Jarosław Mikołajewski „Na wdechu”];
Anna Butrym: Niepokorny ironista [Géza Szőcs „Poezje”];
Sławomir Jacek Żurek: Podwójność [Anna Frajlich „Łodzią jest i jest przystanią”];
Marcin Orliński: W ciągłym ruchu [Kamil Brewiński „Clubbing”];
Michał Piętniewicz: Możliwości dialogu [Eda Ostrowska „Echolalie”]

PLASTYKA
Marcin Pastwa: W imię Jacka…

TEATR
Magdalena Jankowska: Bliżej

BARDOWIE
Maciej Białas: Basia Stępniak-Wilk – szansonistka prefeministyczna

PRYZMATY
Bogusław Wróblewski: Wielkie biografie
Studenci o Pamiątkowych rupieciach
Olga Kielak: Rupiecie uporządkowane
Kamila Ostap: Dostać kartkę od Wisławy Szymborskiej
Damian Zubik: Biografia bywa znośna

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Czerwony balonik nad Rzymem

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Klamra

NOTY
Paweł Mackiewicz: Jest to już późny świat wieczorny
Andrzej Jaroszyński: Stuart Dybek w Starym Kraju
Stefania Michalska: Słowo o poezji Piotra Kupczaka
Marek Jakubów: Gdzie góry wznoszą się wysoko jak płot zasłaniający horyzont
Waldemar Michalski: Wołyń – dwa oblicza jednej zbrodni

Noty o autorach

Contents and Summaries

 

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.