Spis treści numeru 4/2012

Akcent nr 4 (130) 2012

Akcent nr 4 (130) 2012

Ryszard Lenc: opowiadania
Tomasz Pułka: wiersze
Jerzy Olek: Naprzeciw lustra. Refluzja
Mariusz Kargul: Niebo nad Wembley
Kate Prozac: wiersze
Tadeusz Michrowski: Antygona
Krzysztof Lisowski: Monaster Ostrog
Urszula M. Benka: Przeklinam cię, jeśli nie będziesz poetą!
Wojciech Sołtys: wiersze
Bogusław Bakuła: Ars poetica dzisiejszej Ukrainy
Piotr Kobielski-Grauman: opowiadania
Liryka współczesnej Holandii: Menno Wigman, Hagar Peeters, Wiel Kusters
Wojciech Chlebda: Czy polska etnolingwistyka może być zwornikiem nauk humanistycznych?
Sławomir Majewski: Wszystko
Tamás Jónás: wiersze

PRZEKROJE
Poeci, poeci…
Anna Mazurek: Wahadło, czyli anatomia melancholii według Dehnela [Jacek Dehnel „Rubryki strat i zysków. Zebrane poematy i cykle poetyckie z lat 1999-2010”];
Iwona Gralewicz-Wolny: „W blasku nie ma cienia” [Uta Przyboś „Stopień”];
Ewa Dunaj: „Od początku idziemy pod wiatr” [Maciej Bieszczad „Okolice Gerazy”];
Piotr Linek: Poza miarą zegarów i kalendarzy [Henryk Radej „Fletnia i łuk”];
Edyta Antoniak-Kiedos: Usłyszeć melodię [Justyna Bargielska „Bach for my baby”];
Karol Maliszewski: Zmartwychwstania i sny [Bohdan Zadura: „Zmartwychwstanie ptaszka”]

Nie tylko analitycznie…
Edyta Ignatiuk: Ataman stepowej utopii [Stanisław Łubieński „Pirat stepowy”];
Jan Lewandowski: Polacy nad fiordami [Edward Olszewski „Polacy w Norwegii 1940-2010”];
Joanna Clark: Tajemnice obrazów, obrazy tajemnic [Czesław Karkowski „Moje Metropolitan”];
Dominika Boroń: O humorze bez poczucia humoru [Bohdan Dziemidok: „O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj”];
Wiesława Turżańska: Wielcy i mniejsi z tajemnicą w tle [Marek Sołtysik „Jak upadają wielcy”]

PLASTYKA
Lechosław Lameński: Ponad dachami Lublina. Zbigniew Liwak i jego graficzna wizja świata
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Oczy wieczności w rysunkach Edmunda Monsiela

CAGE
Jerzy Kutnik: John Cage pisał jak z nut

FILM
Grzegorz Pieńkowski: W filmowym Zwierzyńcu tempo nie spada

MUZYKA
Mariusz Dubaj: I Międzynarodowy Festiwal „Andrzej Nikodemowicz – czas i dźwięk”

BARDOWIE
Maciej Białas: W rytmie bolera, czyli o muzyczno-poetyckim idiolekcie Piotra Selima i Hanny Lewandowskiej

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Mężczyźni i koty

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Droga

NOTY
Marek Kusiba: Subiektywne refleksje o „Czasie poetów”
Waldemar Michalski: W Kanadzie po polsku
Edyta Frelik: Wydawnicze echa Roku Johna Cage’a w Polsce
„Reportaż tkwi fizjologicznie w naturze reportera…”. K. Michalak o Hannie Krall
Konrad Sutarski: „Zakazane i zapomniane”. Spotkanie węgierskich pisarzy w Tokaju
Waldemar Michalski: Marka Pietrzeli o Podlasiu poemat prozą

Noty o autorach


Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.