Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 1/2011

Akcent numer 1 (123) 2011

Akcent numer 1 (123) 2011

Jarosław Moser: wiersze
Łukasz Marcińczak: Giedroyc – Sokrates czy Robespierre?
Cezary Nowakowski: opowiadania
Mariusz Kargul: wiersze
Karol Maliszewski: Różewicz podsłuchany parokrotnie
Wojciech Próchniewicz: opowiadania
Maria Żywicka-Luckner: wiersze
Włodzimierz Paźniewski: „Straszny gość” Kostka-Biernackiego, czyli realizm magiczny po polsku
Zbigniew Masternak: Nous sommes Polonaise
Dominik Wacko: wiersze
Daniel Górecki: „Wrzeciono frezarki ryksztosuje w sankach” albo o problemach z „Latającym Cyrkiem Monty Pythona”
Dagmara Minda: opowiadania
Marek Czuku: wiersze
Janusz Brzoza: opowiadania
Gábor Nagy: wiersze

PRZEKROJE
Nie tylko analitycznie
Jerzy Snopek: Nauka Europy Środkowej [Csaba Gy. Kiss „Lekcja Europy Środkowej. Eseje i szkice”]
Alina Kochańczyk: Dzienniki Iwaszkiewicza [Jarosław Iwaszkiewicz „Dzienniki 1956-1963”]
Wojciech Ligęza: Poeta odzyskany [Alicja Jakubowska-Ożóg „Poeta i świat. Twórczość literacka ks. Janusza A. Ihnatowicza”]
Wiesława Turżańska: Wobec polskich resentymentów [Michał Jagiełło „Narody i narodowości. Przewodnik po lekturach. Tom I”]
Aleksandra Zińczuk: Przedmiot o podmiocie – o zreifikowanym człowieku czasów zagłady [Bożena Shallcross „Rzeczy i zagłada”]
Marta Kubiszyn: Ekumeniczne przenikanie światów [Szewach Weiss, Tomasz Dostatni „W dwóch światach”]

Poeci, poeci…
Agnieszka Reszczyk: Chwytanie chwili [Urszula Kozioł „Horrendum”]
Ewa Dunaj: Anna Janko urodziła się komuś [Anna Janko „Wiersze z cieniem”]
Mariusz Solecki: Pożegnanie z Kolonią [Piotr Roguski „Adieu, Cologne. Wiersze. Rozmowa z duchami / Adieu, Cologne. Gedichte. Ein Gespräch mit Geinstern”]
Marcin Orliński: Lekcja znikania [Maciej Bieszczad „Elipsa”]
Jacek Bierut: Otruty kwiatem [Marcin Kurek „Oleander”]

KONTEKSTY
Mariusz Dadej: Trzy kroki w następne trzydziestolecie. Jubileusz „Akcentu”

PLASTYKA
Michał Szymaniak: Nowa wrażliwość: street art. Historia graffiti w Lublinie

FILM
Grzegorz Pieńkowski: Akademia nowego tysiąclecia

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Twarze zmarłych zapisane pod naszymi powiekami

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Kontrast

PRZENIKANIA
Bogusław Wróblewski: Niezwyczajna samotność

NOTY
Joanna Klara Teske: „Niemy Śpiewak” Stanisława Szukalskiego: portret autora, człowieka czy Boga?
Konrad Sutarski: Poeta-żołnierz czasu Apokalipsy
Maria Kopycińska-Lehun: Magia Kresów, czyli lato w Krzemieńcu w dwóch odsłonach

Noty o autorach

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.