Skip to content
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2012

Akcent nr 4 (130) 2012

Akcent nr 4 (130) 2012

Ryszard Lenc: opowiadania
Tomasz Pułka: wiersze
Jerzy Olek: Naprzeciw lustra. Refluzja
Mariusz Kargul: Niebo nad Wembley
Kate Prozac: wiersze
Tadeusz Michrowski: Antygona
Krzysztof Lisowski: Monaster Ostrog
Urszula M. Benka: Przeklinam cię, jeśli nie będziesz poetą!
Wojciech Sołtys: wiersze
Bogusław Bakuła: Ars poetica dzisiejszej Ukrainy
Piotr Kobielski-Grauman: opowiadania
Liryka współczesnej Holandii: Menno Wigman, Hagar Peeters, Wiel Kusters
Wojciech Chlebda: Czy polska etnolingwistyka może być zwornikiem nauk humanistycznych?
Sławomir Majewski: Wszystko
Tamás Jónás: wiersze

PRZEKROJE
Poeci, poeci…
Anna Mazurek: Wahadło, czyli anatomia melancholii według Dehnela [Jacek Dehnel „Rubryki strat i zysków. Zebrane poematy i cykle poetyckie z lat 1999-2010”];
Iwona Gralewicz-Wolny: „W blasku nie ma cienia” [Uta Przyboś „Stopień”];
Ewa Dunaj: „Od początku idziemy pod wiatr” [Maciej Bieszczad „Okolice Gerazy”];
Piotr Linek: Poza miarą zegarów i kalendarzy [Henryk Radej „Fletnia i łuk”];
Edyta Antoniak-Kiedos: Usłyszeć melodię [Justyna Bargielska „Bach for my baby”];
Karol Maliszewski: Zmartwychwstania i sny [Bohdan Zadura: „Zmartwychwstanie ptaszka”]

Nie tylko analitycznie…
Edyta Ignatiuk: Ataman stepowej utopii [Stanisław Łubieński „Pirat stepowy”];
Jan Lewandowski: Polacy nad fiordami [Edward Olszewski „Polacy w Norwegii 1940-2010”];
Joanna Clark: Tajemnice obrazów, obrazy tajemnic [Czesław Karkowski „Moje Metropolitan”];
Dominika Boroń: O humorze bez poczucia humoru [Bohdan Dziemidok: „O komizmie. Od Arystotelesa do dzisiaj”];
Wiesława Turżańska: Wielcy i mniejsi z tajemnicą w tle [Marek Sołtysik „Jak upadają wielcy”]

PLASTYKA
Lechosław Lameński: Ponad dachami Lublina. Zbigniew Liwak i jego graficzna wizja świata
Eliza Leszczyńska-Pieniak: Oczy wieczności w rysunkach Edmunda Monsiela

CAGE
Jerzy Kutnik: John Cage pisał jak z nut

FILM
Grzegorz Pieńkowski: W filmowym Zwierzyńcu tempo nie spada

MUZYKA
Mariusz Dubaj: I Międzynarodowy Festiwal „Andrzej Nikodemowicz – czas i dźwięk”

BARDOWIE
Maciej Białas: W rytmie bolera, czyli o muzyczno-poetyckim idiolekcie Piotra Selima i Hanny Lewandowskiej

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Mężczyźni i koty

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Droga

NOTY
Marek Kusiba: Subiektywne refleksje o „Czasie poetów”
Waldemar Michalski: W Kanadzie po polsku
Edyta Frelik: Wydawnicze echa Roku Johna Cage’a w Polsce
„Reportaż tkwi fizjologicznie w naturze reportera…”. K. Michalak o Hannie Krall
Konrad Sutarski: „Zakazane i zapomniane”. Spotkanie węgierskich pisarzy w Tokaju
Waldemar Michalski: Marka Pietrzeli o Podlasiu poemat prozą

Noty o autorach


Close

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.