Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 2/2013

Akcent numer 2 (132) 2013

Akcent numer 2 (132) 2013

 

tom_wegierski

Suplement: Jeszcze bliżej. Antologia nowej liryki węgierskiej

Andrzej Niewiadomski: wiersze
Andrzej Muszyński: Gemeinschaft
Józef Fert: Wieczorne divertimento
Stanisław Dłuski: Między katastrofizmem a nadzieją. O wyobraźni poetyckiej Władysława Sebyły
Anna Goławska: wiersze
Marko Robert Stech: Nieśmiertelni
Magdalena Górecka: (Nie)możliwe scenariusze, czyli o historiach alternatywnych w polskiej literaturze
Grzegorz Jędrek: wiersze
Marek Pieczara: On to ktoś inny. Kafka jakiego nie chcemy znać
Danuta Kurczewicz: wiersze
Piotr Piętak: opowiadania
Kamil Brewiński: wiersze
Marek Dziekan: Nowojorska apokalipsa Adonisa
Adonis (Ali Ahmad Sa’id Isbir): Grób dla Nowego Jorku

PRZEKROJE
Nie tylko analitycznie…
Małgorzata Szlachetka: „Ghetto Boy” multiplikowany [Frédéric Rousseau „Żydowskie dziecko z Warszawy. Historia pewnej fotografii”];
Andrzej Molik: Teatr reżysera. Teatr krytyka [Elżbieta Baniewicz „{Dziwny_czas} Szkice o teatrze z lat 2000-2012”];
Henryk Waniek: Na łąkach słów [Leszek Mądzik „Obrazy bez tytułu”];
Jarosław Cymerman: Przygody Leśmiana Żeglarza [Bogusław Grodzki „Leśmianowska baśń nowoczesna. O Przygodach Sindbada Żeglarza Bolesława Leśmiana”];
Iwona Hofman: „Nikt mi go nie zastąpił” [Juliusz Mieroszewski „Listy z Wyspy. ABC polityki »Kultury«”];
Karol Maliszewski: Kończyć to na nowo zaczynać… [„Od(nowa) – znowu – na nowo. Rekapitulacja”. Red. Jarosław Wach, Łukasz Janicki]

Poeci, poeci…
Paweł Mackiewicz: Niepewny ślad rzeczy [Andrzej Niewiadomski „Dzikie lilie”];
Ewa Dunaj: Pierwszy stopień do piekła [Grzegorz Jędrek „Badland”];
Edyta Antoniak-Kiedos: Sprawna, jeszcze nie zawsze stateczna [Magdalena Jankowska „Skrzyżowanie”];
Agata Ptak: „Słowa dostałem za darmo” [Wasyl Machno „Dubno, koło Leżajska. Wiersze i poematy”];
Anna Spólna: Jeszcze jeden „fragment” [Tadeusz Różewicz „to i owo”]

PLASTYKA
Elżbieta Błotnicka-Mazur: Malarska opowieść o świecie. Teofil Kosiorkiewicz i jego Lublin

MUZYKA
Jarosław Sawic: „Wiśniowy sad Jimiego Hendrixa”. Panorama rosyjskiego rocka progresywnego

TEATR
Jarosław Cymerman: Śpiewna muzyczność Czechowicza

BEZ TYTUŁU
Leszek Mądzik: Hotel

NAMIĘTNOŚCI
Marek Danielkiewicz: Gdy poeta powie „nie”

NOTY
Lublin – miasto poetów
Anna Tarnawska: Z dnia na dzień z Elżbietą Wittlin-Lipton

Noty o autorach

Contents and Summaries

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.