Przejdź do treści
Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spis treści numeru 4/2023

E-wydanie „Akcentu” można kupić w:

e-kiosk.pl
nexto.pl


Spis treści

„Akcent” nr 4/2023

Łukasz Komsta: wiersze

Łukasz Marcińczak: Odyseusze z Maisons-Laffitte

Ewa Mazur: wiersze

Joanna Clark: Innego końca wojny nie będzie

Grzegorz Wróblewski: wiersze

Andrzej Jaroszyński: Zdradzeni wyrzutkowie. Polacy w brytyjskich powieściach szpiegowskich

Anna Maria Mickiewicz: wiersze

Jadwiga Graboś: opowiadania

Anna D. Jaroszyńska-Kirchmann: wiersze

Urszula Benka: O wieży Babel z piernika

Aleksandra Ziółkowska: wiersze

Michał Paweł Urbaniak: Faraonki

György Gömöri: wiersze

PRZEKROJE

Nie tylko analitycznie…

Piotr Majewski: Pochwała głębokiego doświadczania sztuki [Piotr Sendecki „Między obrazem a dźwiękiem. Notatnik wenecki i inne eseje”];

Iwona Hofman: „Jest między nami jakaś gra luster” [Sławomir Mrożek, Józef Czapski „Listy 1964-1988”];

Jacek Dobrowolski: Pierwszy przewodnik po szamańskich zwierzętach mocy w Polsce [Wojciech Jóźwiak „Nasze zwierzęta mocy”];

Grzegorz Józefczuk: Zobacz, jak było wtedy w teatrze, a dowiesz się… [Jarosław Cymerman „Sezony pierwsze i ostatnie. Teatr Miejski w Lublinie w latach 1944-1949”];

Konrad Zych: Mam i ja [Dorota Masłowska „Mam tak samo jak ty”]

PLASTYKA

Eliza Leszczyńska-Pieniak: Jak zostałem malarzem. Rozmowa ze Stanisławem Bajem – profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie – w roku 70. urodzin

Lechosław Lameński: O świecie wyłonionym z morskiej piany. Danka Jarzyńska – fascynująca rzeźbiarka z gdańskiej Wyspy Sobieszewskiej

BARDOWIE

Jan Kondrak: Nowy śpiewnik ukraiński (2022)

TEATR

Magdalena Jankowska: Jaki bóg będzie nas sądził?

HISTORIA

Ildikó Rosonczy: Sojusz tyranów. Historia rosyjskiej niewoli polskiego oficera honwedów z 1849 roku

À REBOURS

Jacek Zalewski: Dzieje przemiany: „wczesny” Tomasz Terlikowski kontra „późny”

OBYCZAJE

Jan Lewandowski  : Cywil w mundurze „ludowego” wojska

KARTKI Z WYSPY

Grażyna Lutosławska: Wątpliwości

BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Plemienny Makbet

NOTY

Małgorzata Szlachetka: Zanim Loża 44 przeszła do historii, trochę się działo

Klara Sadkowska: Artyści i widzowie w obiektywie Andrzeja Polakowskiego. Wystawa z okazji 60-lecia pracy twórczej w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej im. Hieronima Łopacińskiego

Waldemar Michalski: Stanisław Baj – poeta palety

Noty o autorach

Contens and Summaries


Projekt realizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin
Zadanie jest współfinansowane przez Województwo Lubelskie

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.