Spis treści numeru 1-2/2002

Akcent numer 1-2 (87-88) 2002

Akcent numer 1-2 (87-88) 2002

SPIS TREŚCI
 
Aneta Kapelusz: opowiadania
Anna Nowaczyńska-Smoczyk: Mgnienia
Katarzyna Hołda: O życiu
Maciej Melecki: wiersze
Kamila Borysewicz: Światy zastępcze w „Lalce” Prusa
Kazimierz Brakoniecki: wiersze
Barbara Srebro-Fila: Muchomory
Tomasz Hrynacz: wiersze
Olga Masiuk: Żegnam vitam
Łukasz Marcińczak: Fantazje zamojskie
Paweł Lekszycki: wiersze
Sylvia Szymańska: Motel w Żądzokościołach
Andrzej Tchórzewski: wiersze
Grażyna Stachyra: „Nie traktujcie mnie, jakbym był cieniem”
Adam Marczak: wiersze
Piotr Siwecki: Powieść jako forma niemożliwa. Przypadek „Lit” Bohdana Zadury
Wojciech Łęcki: wiersze
Connie Palmen: I.M. (fragmenty)
Elżbieta Wicha-Wauben: Connie Palmen: Marylin Monroe wśród filozofów

Czarni Amerykanie

Joanna Durczak: Poezja Murzynów amerykańskich drugiej połowy XX wieku
Harryette Mullen: wiersze
Ewa Łuczak: Proza Toni Morrison „in illo tempore”
Toni Morrison: Recytatyw
Patrycja Baran: Sula, albo wiedźma
Rita Dove: wiersze
Kate Delaney: „Miss Ameryka Poezji”
Hoyt Fuller: W kierunku Czarnej Estetyki
Nathan McCall: Zapiski więzienne
Małgorzata Paprota, Bartosz Wójcik: Księga wyjścia
Bianka Zarzycka: Opowieści niewolników – zapiski białe na czarnym

PRZEKROJE
Nie tylko analitycznie…

Agnieszka Czechowicz: Oko i całość; – /Władysław Panas: „Bruno od Mesjasza. Rzecz o dwóch ekslibrisach oraz jednym obrazie i kilkudziesięciu rysunkach Brunona Schulza”/
Maciej Cisło: Elegijny centon; – /Maria Janion: „Żyjąc tracimy życie. Niepokojące tematy egzystencji”/
Aldona Targońska: Skazani za czytanie Mickiewicza ; – /Dora Kacnelson: „Skazani za lekturę Mickiewicza. Z archiwów Lwowa i Wilna”/
Grzegorz Jacek Pelica: Panorama prawosławia; – /”Prawosławie. Światło wiary i zdrój doświadczenia.” – Red. Krzysztof Leśniewski, Jadwiga Leśniewska/
Ewa Kępa: Polska demokracja bez kobiet; – /Agnieszka Graff: „Świat bez kobiet. Płeć w polskim życiu publicznym”/
Maciej Płaza: Lektury świadka wielkich przedwiecznych; – /Howard Phillips Lovecraft: „Nadnaturalny horror w literaturze”/
Ryszarda E. Bernacka: Człowiek jako jednostka twórcza; – /Stanisław Popek: „Człowiek jako jednostka twórcza”/
Maciej Cisło: Miłość poety; – /Wiesław Budzyński: „Taniec z Baczyńskim. Historia miłości Barbary i Krzysztofa Baczyńskich”/
Jacek Łukasiewicz: Przygody z wolnością – kłopoty z egzystencją; – /Krzysztof Śliwiński: „Przygody z wolnością. Uwagi o poezji współczesnej”/
Janusz Golec: Czasy Tomasza Manna; – /Thomas Mann: „Moje czasy. Eseje”/

Prozaicy… prozaicy…

Magda Opoka: Samotność z automatu; – /Jerzy Sosnowski: „Apokryf Agłai”/
Aneta Wysocka: „Euroman” bez właściwości; – /Paweł Przywara: „Euroman”/
Stanisław A. Łukowski: Cudak w cieniu sumaka; – /Augustyn Baran: „tau tau”/
Bartek Kruk: Rokendrol iz ded; – /Krzysztof Varga: „Tequila”/
Marek Danielkiewicz: Piotruś; – /Piotr Szewc: „Zmierzchy i poranki”, „Syn kapłana”/
Stanisław A. Łukowski: Tańcz mi, tańcz…; – /Magdalena Bożko: „Tak ci zatańczę”/

PLASTYKA
Jerzy Kutnik: Czarna sztuka
Lechosław Lameński: Obraz czy szkic. Malarstwo Wiesława Jędruszczaka

MUZYKA
Andrzej Antoszek: Rap – gdzie się podziały te rymy z naszych podwórek ?
Beata Wieleba, Katarzyna Stefańska: Irlandzkie rodowody

TANIEC
Dorota Janowska: Gdzie właściwie jest czarny tancerz

TEATR
Aneta Wysocka: „Dziady” Mickiewicza w teatrze lubelskim

HISTORIA
Miklós Horváth: Polskie wątki węgierskiego powstania i walki o wolność 1956 roku

OBYCZAJE
Anna Bocian-Czyż: Niespodziewane przyjście zmarłych

ROZMOWY
Mirosława Paroszkiewicz: O Eugeniuszu Eibischu – rozmowa z Wiesławem Ochmanem, przyjacielem malarza

NOTY
Marek Danielkiewicz: Ślady po nieobecnych;
Marta Cywińska-Dziekońska: Surrealista naiwny, surrealista absolutny, surrealista martwy;
Maciej Cisło: Sławni i osławieni;
Małgorzata Skorupka: 30 lat temu zmarł Arnold Słucki;
Janusz Golec: Bolesław Fac – nie tylko pisarz;
Bogusław Biela: Odsłony z niedalekiej przeszłości

Wpłać dowolną kwotę na działalność statutową.
"Akcent" jest czasopismem niezależnym. Wschodnia Fundacja Kultury -
współwydawca "Akcentu" utrzymuje się z ograniczonych dotacji
na projekty oraz dobrowolnych wpłat.
Więcej informacji w zakładce WFK Akcent.